پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 514936 تاریخ : 1399/04/04-14:11:03
,17,13,
نرخ مصوب مرغ، 15 هزار تومان اعلام شد

نرخ مصوب مرغ، 15 هزار تومان اعلام شد

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که قیمت جدید مرغ گرم آماده پخت در ستاد تنظیم بازار، 15 هزار تومان به اضافه 5 درصد کمتر یا بیشتر به اختیار استانداران تعیین شد.

به گزارش بانک و صنعت، محمدرضا کلامی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: به دلیل اهمیت تعیین نرخ کالاها، امروز (چهارشنبه) جلسه نود و هشتم ستاد تنظیم بازار به صورت فوق العاده برگزار شد.

وی افزود: با توجه به تحلیلی که دستگاه های متولید و تشکل های مرتبط با کالاهای مختلف مطرح کردند، لزوم استمرار تولید و جلوگیری از زیاد مرغداران و همچنین گران فروشی در بازار، نرخ مرغ در سطح خرده فروش 15 هزار تومان تعیین شد.

البته به گفته این مقام مسئول این رقم می تواند بنا بر تصمیم استانداران به عنوان روسای کارگروه ستاد تنظیم بازار استان ها با توجه به ظرفیت تولید و قیمت تمام شده در استان های مختلف پنج درصد بیشتر یا کمتر تعیین شود.

قیمت شیرخام هر کیلو 2900 تومان تعیین شد

دبیر ستاد تنظیم بازار در ادامه از مصوبه این ستاد در خصوص قیمت شیر خام خبر داد و اعلام کرد که قیمت شیر خام برای عرضه در بازار 2900 تومان تعیین شد که تا 7 درصد نیز تلرانس قیمت بر مبنای کیفیت شیر عرضه شده برای آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این تصمیم در راستای حمایت از تولید شیر توسط دامداران و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اتخاذ شده است و کارخانجات لبنی باید با این نرخ شیر خود را خریداری کنند، اظهار کرد: البته برای حمایت از ظرفیت های تولید، اجازه دادیم تا 7 درصد در این بخش تلرانس قیمتی وجود داشته باشد؛ اما بالاتر از این رقم را اجازه نخواهیم داد و ملاک اعمال قانون، همین عدد است.

همچنین به گفته سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت این قیمت مربوط به شیر کیفی 3.5 درصد چربی است و با افزایش درصد چربی، قیمت شیر نیز تغییر می کند و به ازای هر درصد چربی 50 تومن به قیمت کالا می تواند افزوده شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 265
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران