پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253124 تاریخ : 1395/10/08-16:19:47
,10030,
نرخ بیکاری استان تهران برابر میانگین کشوری است

نرخ بیکاری استان تهران برابر میانگین کشوری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در تازه ترین ارزیابی ها با 12.7درصد برابر میانگین کشوری است، گفت که این آمار نسبت به سه ماه نخست سال جاری(فصل بهار) کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،  حاتم شاکرمی روز چهارشنبه در پایان نشست کارگروه اشتغال استان تهران  به محدودیت های مالی دولت در سال 94 اشاره کرد و افزود: در این سال به دلیل اینکه دولت در وضعیت مطلوبی از لحاظ اعتباری قرار نداشت، محدودیت هایی در تامین منابع مالی برای متقاضیان مشاغل خانگی، خوداشتغالی و واحدهای کوچک ایجاد شد. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه براساس تازه ترین آمارها، نرخ بیکاری استان حدود 0.2 درصد نسبت به سه ماه نخست امسال کاهش داشته که نشاندهنده همین میزان افزایش در اشتغال زایی استان است. 
شاکرمی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات و منابع تامین شده، آمار اشتغال در استان تهران در پایان سال 95 نسبت به سال گذشته، از وضعیت به مراتب بهتری برخوردار باشد. 
وی اظهار کرد: نرخ بیکاری استان تهران بدون در نظرگرفتن مشاغلی که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر دستگاه های اجرایی ایجاد شده، حدود 13.3 درصد است. 
به گفته شاکرمی، نرخ بیکاری استان تهران در سه ماه نخست سال جاری(فصل بهار) حدود 13.5 درصد بود. 
 آموزش مهارت های فنی و حرفه ای با نیاز صنعت هماهنگ می شود 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به مصوبات کارگروه اشتغال استان گفت: در این نشست، ضرورت هماهنگی واحدهای صنعتی و تولیدی با مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان تهران برای هماهنگ کردن نیاز صنعت با نوع مهارت آموزشی و افزایش کیفیت این مهارت ها، مورد تاکید قرار گرفت. 
شاکرمی به بررسی ایجاد حدود 100 شغل جدید در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: قرار شد بخشی از این مشاغل که از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سایر بخش ها معرفی شده بودند به دلیل نداشتن مجوز بهداشت و درمان، دوباره بررسی و پس از هماهنگی با این دو دستگاه، مجوزهای لازم برای آن ها صادر شود. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 220
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران