پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448852 تاریخ : 1397/11/24-17:50:30
,11,
نرخ بلیت هواپیمای در ایام نوروز تغییر نخواهد کرد/ فروش بلیت چارتری در پروازهای برنامه‌ای ممنوع است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

نرخ بلیت هواپیمای در ایام نوروز تغییر نخواهد کرد/ فروش بلیت چارتری در پروازهای برنامه‌ای ممنوع است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تاکید بر ممنوعیت فروش بلیت چارتری در پروازهای برنامه‌ای گفت: نرخ بلیت هواپیما در ایام نوروز تغییر نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه نرخ بلیت هواپیما در ایام نوروز تغییری نخواهد کرد، گفت: محاسبات شرکت های هواپیمایی برای ارائه بلیت هواپیما همان محاسبات قبلی است و محاسبات مذکور تغییر نکرده است.

وی ادامه داد: بر اساس توافق شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما بر اساس هزینه تمام شده یک ساعت صندلی پرواز محاسبه می‌شود و فهرست مسیرهای مختلف و محاسبات انجام شده بر روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل دسترس است.

جعفرزاده با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار ندارد، گفت: مبنای قیمت بلیت هواپیما نرخی است که شرکت های هواپیمایی بر روی پرتال خود اعلام می‌کنند.

وی افزود: هرگونه فروش بلیت هواپیما خارج از این چهارچوب از نظر سازمان هواپیمایی کشوری تخلف محسوب می‌شود و مکانیزم‌های مقابله با این تخلف نیز دیده شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به پیش‌بینی سازوکار نظارتی برای جلوگیری از تخلف نیز اشاره کرد و گفت: دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری قطعا نسبت به عدم رعایت الزامات سازمان هواپیمایی کشوری، چه در خصوص پروازهای چارتری و چه در خصوص نرخ بلیت هواپیما واکنش نشان خواهد داد و با این تخلفات برخورد خواهد شد.

ممنوعیت فروش بلیت چارتری در پروازهای برنامه‌ای

جعفرزاده در ادامه به مساله ممنوعیت فروش بلیت چارتر اشاره کرد و گفت: سیاستی که سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای چارتری دنبال می‌کند این است که به هیچ عنوان مجوز پرواز چارتری برای پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی صادر نمی‌شود.

وی ادامه داد: همانطور که قبلا هم به آن اشاره شده، پروازهای چارتری به غیر از قشم، کیش، و مناطق نفتی ممنوع و هرگونه نمایش بلیت چارتری توسط مراکز فروش بلیت هواپیما تخلف محسوب می‌شود. هشدارهای لازم در خصوص نمایش پروازهای چارتری به غیر از مسیرهای مشخص شده نیز به شرکت‌های هواپیمایی و مراکز فروش بلیت هواپیما داده شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در توضیح سیاست این سازمان در خصوص پروازهای چارتری گفت: شرکت‌های هواپیمایی همواره اقدام به برقراری پروازهای برنامه‌ای در مسیرهای انتخابی خود می‌کنند. سیاست سازمان این است که برای این پروازها مجوز پروازهای چارتری صادر نمی‌شود.

وی افزود: وجود پروازهای چارتر به این خاطر است که مسافران این اختیار را داشته باشند که بلیت هواپیما را با سایر بسته‌های سفر به صورت یک جا تهیه کنند، اما مشاهده شده که نرخ بلیت هواپیمای چارتر شده در ایام پیک پروازی افزایش پیدا می‌کند و در عین حال امکان استرداد بلیت تک که به صورت چارتری تهیه شده برای مسافر فراهم نیست. همچنین در صورت چارتر بودن پرواز مسافران خردسال و کودک نیز ملزم به خرید بلیت به عنوان مسافر بزرگسال هستند.

جعفرزاده ادامه داد: بنابراین به خاطر رفاه بیشتر و در دسترس بودن بیشتر بلیت هواپیما به صورت سیستمی به خصوص در ایام پیک پروازی، سازمان هواپیمایی کشوری دستورالعمل پروازهای چارتر را صادر و به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد و از این پس فروش بلیت چارتری در پروازهای برنامه‌ای داخلی به غیر از آن دسته پروازها که به مقاصد کیش، قشم و مناطق نفتی انجام می‌شوند، ممنوع است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 313
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران