پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310864 تاریخ : 1396/09/21-11:49:26
,13,17,
نرخ بالای بهره بانکی، بلای جان کشاورزان

نرخ بالای بهره بانکی، بلای جان کشاورزان

ابراهیمی گفت: وام بانکی به بخش کشاورزی با نرخ‌های سنگین ارائه می‌شود که این امر باعث افزایش هزینه‌های تولید و کاهش حضور در بازار‌های خارجی می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ جواد ابراهیمی عضو اتاق بزرگانی استان گیلان؛ با اشاره به قیمت بالای محصولات کشاورزی در کشور، اظهار کرد: صادرات محصولات کشاورزی در ایران به دلیل قیمت بالای تمام شده آن توجیه اقتصادی و توان رقابت با محصولات کشاورزی ترکیه را ندارد.

 وی با بیان اینکه نرخ وام‌های بانکی به بخش کشاورزی بالا است، ادامه داد: این امر می تواند زمینه را برای افزایش قیمت محصولات فراهم می‌کند.

 وی با بیان اینکه کشت سنتی محصولات نیز باعث افزایش هزینه‌های تولید می‌شود، تصریح کرد: تبدیل زمین‌های کشاورزی به قطعه‌های کوچک، امکان استفاده از ماشین و ادوات کشاورزی را سخت می‌کند و صاحبان زمین به ناچار به کشت سنتی روی می‌آورند که به دلیل دستمزد بالای کارگران، هزینه تولید افزایش می‌یابد.

 ابراهیمی، ادامه داد: تبدیل زمین‌های بزرگ کشاورزی به قطعات کوچک در دنیا امری منسوخ است که به دلیل قوانین وراثت، معمولا پس از دو نسل با تقسیم زمین میان فرزندان این موضوع شتاب بیشتری می‌گیرد.

 عضو اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه اروپای شرقی مشتری اصلی کیوی در ایران است، یادآورشد: بیش از3500هزار هکتار زمین در ایران زیر کشت کیوی است و میزان برداشت سالانه این محصول، حدود 120 هزار تن است که بعد از تازه خوری و سردخانه حدود 60 هزار تن آن به کشور‌های اروپای شرقی صادر می‌شود.

 ابراهیمی در پایان با اشاره به کیفیت بسته بندی در افزایش فروش گفت:صادرات کیوی بیش از 40 میلیون دلار برای کشور ارز آوری دارد و می توان با افزایش کیفیت در بسته بندی، میزان صادرات این محصول را افزایش داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 428
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران