پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448194 تاریخ : 1397/11/16-13:04:48
,17,21,
نرخ ارز تا پایان سال افزایش پیدا نمی کند

حسینی با اشاره به تراز مثبت ارزی:

نرخ ارز تا پایان سال افزایش پیدا نمی کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید با سیاستگذاری های بانک مرکزی تراز ارزی کشور مثبت است و نرخ ارز در پایان سال گران نمی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس  در ارتباط با بحث نرخ ارز، گفت: یکی از منابع تامین ارز و تراز ارزی در کشور صادرات مواد نفتی و غیر نفتی که بیشترین عدد آن به پتروشیمی ها می رسد، است، تاکنون با توجه به میزان تراز ارزی که برای کشور پیش بینی کرده ایم این تراز قابل قبول است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: با توجه به روند فروش نفت در 6 ماهه اول بر اساس سیاست هایی که بانک مرکزی اتخاذ کرده ارز مورد نیاز کشور تامین شده است.

ارز جهانگیری تبعاتی برای اقتصاد کشور داشت

نماینده مردم تفرش، آشتیان  و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی بااشاره به تخصیص ارز، بیان داشت: در چهار ماهه اول سال برای ثبات در بازار و مشکلات خاصی که در این زمینه وجود داشت ارز تک  نرخی و 4 هزار و 200 تومان تخصیص پیدا کرد، این روش و سیاست تبعاتی برای اقتصاد کشور داشت.

وی تاکید کرد: با این حال با ایجاد سامانه ها و سیستم هایی که طراحی شد، ارز مورد نیاز تولیدکنندگان، کالاهای اساسی و مواد اولیه را  تاپایان سال داریم و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

بازار سوم ارز نداریم

حسینی در ادامه با بیان اینکه از لحاظ قانون 2 نرخ ارز وجود دارد، گفت: ارز 4 هزار و 200 تومان و ارز نیمایی مورد قبول قانون است، ارزی که به نوعی در محاوره استفاه می شود مورد قبول بانک مرکزی نیست چرا که دیگر بازار سوم نداریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بازار ارز سوم در واقع برای مبادلات خارج از فرآیند تراز ارزی کشور اتفاق می افتد، اظهار داشت: به دلیل اتفاقاتی در کشور رخ داد و دارایی ها به ارز خارجی تبدیل شد بازار سوم شکل گرفت در این بازار ارز مورد نیاز مسافرت های غیرضرور و کالاهایی که ثبت سفارش برای آنها اتفاق نمی افتد  تامین می شود که عدد آن آنقدر زیاد نیست ولی متاسفانه نرخ آن برای قیمت خیلی از کالاها مورد استفاده قرار می گیرد که این روند ادامه دارد.

وی تاکید کرد: با بررسی های که بانک مرکزی برای سال آینده انجام داده است حتی در شرایط سخت مشکلی با تامین ارز دقیق مورد تقاضا نداریم تراز ارزی  مثبت و افزایش قیمت انچنانی در سال آتی مشاهده نخواهیم کرد مگر اینکه اتفاقات دیگر یا شرایطی در بازار صورت بگیرد که آن موقع باید فضا به شکل دیگری مدیریت شود تا تراز ارزی مان منفی نشود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران