پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433514 تاریخ : 1397/09/24-13:31:32
,17,
نخستین اجلاس فصلی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران

با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری و اتاق بازرگانی تهران برگزار می‌شود

نخستین اجلاس فصلی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران

مدل مشارکت عمومی-خصوصی برای همکاری نزدیک‌تر و بیشتر بخش خصوصی با شهرداری در پروژه‌های شهری در اجلاس فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نخستین اجلاس فصلی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران و مشارکت‌های عمومی_‌خصوصی، دوشنبه 26 آذر ماه با حضور مسئولان و مدیران ارشد شهری توسط سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و با حمایت و مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

 این همایش فصلی با حضور و سخنرانی پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران برگزار می‌شود و در آن مسائلی همچون نظام‌های قانونی مشارکت عمومی-خصوصی (PPP)، خلاء‌های قانونی موجود در بهره‌برداری از مدل‎های مشارکت عمومی-خصوصی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی، بهره‌گیری از نظام نوآوری در تعریف فرصت‌های جدید، رویکردهای شهرداری تهران در جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه حمل و‌نقل و ترافیک و ارائه نمونه فرصت‌ها مطرح می‌شود.

مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران، محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران نیز جزو سخنرانان اصلی سه پنل‌ اختصاصی این اجلاس هستند.

 برابر برنامه اعلام شده، پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران و مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، سعید اسلامی بیدگلی رییس کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و جئوفری همیلتون مدیر بخش همکاری و مشارکت‌های کمیته اقتصادی اروپایی سازمان ملل متحد، سخنرانان اختتامیه این همایش هستند. هم‌چنین در حاشیه این نشست نمایشگاهی از پوسترهای ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با تاکید بر حوزه گردشگری و تفریحات برگزار می‌شود.

جذب نقدینگی سرگردان در پروژه‌های شهری

رئیس شورای شهر تهران درباره این همایش با تاکید بر حضور و مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های بزرگ شهر تهران عنوان کرد که جذب نقدینگی سرگردان اقتصادی در پروژه‌های شهری نیز یک ضرورت است و می‌تواند به عنوان مشارکت مردمی باعث پیشبرد پروژه‌های شهری شود.

محسن هاشمی در رابطه با ملزومات و ضرورت‌های حضور بخش خصوصی در پروژه‌های شهر تهران به روابط عمومی ستاد برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران گفت: شهرداری تهران  دارای درآمد پایدار نیست و حدود 20 درصد از هزینه‌های خود را می‌تواند از محل درآمدها به دست بیاورد. به همین دلیل رو به استفاده از منابعی آورده که توسعه پایدار شهر را دچار مشکل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای تامین منابع مورد نیاز خود دست به دامان وام بانکی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر میزان بدهی این وام‌ها بسیار بالا است و شهرداری در بازپرداخت آن دچار مشکل است. دلیل این موضوع هم نرخ بهره بالای وام‌های مذکور است. در حال حاضر تنها راه موجود برای شهرداری تهران، این است که پروژه‌های خود را به‌گونه‌ای تعریف کند که بتواند پذیرای مشارکت بخش خصوصی باشد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سرمایه‌هایی که در حال حاضر در اقتصاد کشور سرگردان است و از آن با عنوان غول نقدینگی یاد می‌شود، می‌تواند جذب پروژه‌های شهرداری و فعالیت‌های سودآور شهری شود. با جذب این سرمایه‌ها در پروژه‌های مختلف اعم از خدماتی و ... هم بخش خصوصی سود بیشتری دریافت می‌کند و هم  شهر می‌تواند با درآمد پایدار اداره شود.

 لازم به ذکر است، نخستین اجلاس فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران و مشارکت عمومی-خصوصی، دوشنبه 26 آذر ماه با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از سفرای و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف و فعالان بخش خصوصی در محل هتل پارسیان آزادی برگزار خواهد شد.

 •دریافت برنامه اجلاس



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 356
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران