به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد خالدی سردشتی با بیان اینکه باید در نحوه ارائه قیر رایگان در بودجه سال 98 عدالت میان تمام شهرها و استانها رعایت شود، گفت: دادهها و اطلاعات مرتبط با وضعیت آسفالت جادهها و راههای کشور کاملا دقیق و به روز است اما نحوه اقدام در قیررسانی به آنها براساس اولویتها نیست به همین دلیل باید نحوه ارائه قیر رایگان در بودجه سال 98 عادلانه باشد نه براساس میزان چانیزنی نمایندگان استانها یا نوع ارتباط مسئولان آن استان با مدیران مرکزی.
بعد نظارتی مجلس و دیگر ارگانها جهت تقسیم صحیح قیر افزایش یابد
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد فعال در بیزنس قیر سودهای کلانی میبرند اما این محصول بهموقع به دست پیمانکاران و شهرداریها نمیرسد تا جایی که زیرساختهای بسیاری جادهها به دلیل بارندگیها از بین رفتهاند و به نوعی در تجارت قیر سوءاستفادههای بسیاری وجود دارد، ادامه داد: تا زمانی که ارادهای برای کاهش خطاها و انجام صحیح کار نباشد این مشکل حل نخواهد شد لذا باید بعد نظارتی مجلس و دیگر ارگانها جهت انجام درست کار افزایش یابد.
سال آینده میزان 6 هزار میلیارد تومان، قیر رایگان در اختیار دستگاههای اجرایی قرار داده خواهد شد
وی با یادآوری اینکه از سال 94 مجلس و دولت مصوبهای را برای ارائه قیر رایگان جهت اجرای طرحهای عمرانی بهویژه راهسازی تصویب و اجرایی کردند و این مصوبه هر سال در بودجههای سنواتی تکرار میشود، اظهار کرد: طبق تبصره یک لایحه بودجه سال 98، در سال آینده میزان 6 هزار میلیارد تومان، قیر رایگان در اختیار دستگاههای اجرایی قرار داده خواهد شد.
توسعه راههای روستایی؛ یکی از اصلیترین پروژههای راهسازی وزارت راه
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه توسعه راههای روستایی بهعنوان یکی از اصلیترین پروژههای راهسازی وزارت راه و شهرسازی پیگیری شده اما برای تکمیل طرحهای در دست احداث نیاز به پیگیری و حمایت جدی دارد و وزارت نفت یکی از پایههای این حمایت به شمار میرود که باید در ارائه قیر رایگان همکاری خود را افزایش دهد.