پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451587 تاریخ : 1397/12/25-15:59:24
,17,
نانوایی ها بیشترین شکایات مردمی را به خود اختصاص دادند

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطرح کرد:

نانوایی ها بیشترین شکایات مردمی را به خود اختصاص دادند

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تشریح سیاستهای این سازمان برای تقویت سامانه 124، اظهار داشت: موفق بودن در برخورد با تخلفات صنفی و کنترل و رصد هر چه بهتر بازار، مرهون ارتباط مستمر مردم با این سامانه است و مردمی سازی نظارت را اصلی مهم برای موفقیت سازمان دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شهرام میراخورلو در ادامه، با اشاره به آخرین آمار و نظرسنجی انجام شده در بهمن ماه سال جاری نسبت به شکایات و عملکرد سازمان حمایت در ماه گذشته، گفت : در بهمن ماه سال جاری، جمعاً 19 هزار و 980 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124ستاد خبری استان ها در بخش کالا و خدمات دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد 65 درصد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و 35 درصد باقیمانده نیاز به کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط می باشد.

وی با بیان اینکه از مجموع شکایات واصل شده در مدت مذکور ، 85 درصد در بخش کالا و15 درصد در بخش خدمات بوده است، تصریح کرد: نان و میوه و سبزیجات و همچنین رستوران های غذاخوری و تعمیرگاههای خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات بخود اختصاص داده اند. و نیز گرانفروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف گزارشهای دریافتی قرار گرفته است.
این مقام مسئول، همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز عنوان کرد: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ، 396 فقره با براورد ارزش بیش از 73 میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه، تلاش شده نتایج بررسی شکایات به شاکیان در اولین فرصت و در کوتاهترین زمان اعلام گردد؛ یادآور شد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به بازرسی از واحدهای صنفی، صنعتی و خدماتی می‌پردازند و در تهران نیز با استقرار 7 منطقه پس از دریافت شکایات در کمترین مدت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارایه گزارش اقدام می نمایند.
میراخورلو یکی از رسالتهای مهم سازمان حمایت را ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه از طریق بازرسی و نظارت بر تمامی واحدهای عمده و خرده فروش و تسریع در رسیدگی به تخلفات و فرهنگ سازی و گسترش نظارتهای مردمی عنوان کرد و گفت: براین اساس شهروندان محترم می توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه 124مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 393
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران