پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466830 تاریخ : 1398/04/03-16:38:48
,13,
میزان واردات گوشت قرمز 37درصد رشد کرد

علیرغم حذف دلار 4200 تومانی

میزان واردات گوشت قرمز 37درصد رشد کرد

آمار رسمی نشان می دهد علیرغم حذف ارز دولتی برای واردات گوشت قرمز اما میزان واردات این ماده پروتئینی در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 37درصد رشد کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بازار گوشت که در برهه ای از سال گذشته با رشد شدید قیمت و کمبود عرضه مواجه شده بود، مدتی است به ثبات نسبی در قیمت و میزان عرضه رسیده است.

رشد شدید قیمت این ماده پروتئینی در برهه ای از سال گذشته در حالی رقم خورد که تخصیص ارز 4200 تومانی به آن برقرار بود. رشد شدید قیمت به گونه ای بود که دولت ناچار شد اقدامات ویژه ای برای تنظیم بازار این محصول تدارک ببیند. در نهایت نیز اگرچه رشد قیمت متوقف و نرخ از قله بازگشت اما قیمت برای مصرف کننده تناسبی با حجم ارز 4200 تخصیصی از سوی دولت نداشت و علیرغم تخصیص ارز دولتی، قیمت برای مصرف کننده همچنان بالا ماند. به همین دلیل دولت دو ماه پیش تخصیص ارز دولتی به گوشت را متوقف کرد.

پس از خروج گوشت از این فهرست، مطابق با بررسی‌های مرکز آمار ایران، قیمت گوشت اگرچه بسیار کند، اما روند کاهشی به خود گرفت به گونه‌ای که در اردیبهشت ماه در مجموع شاهد کاهش 0.6 درصدی در قیمت این کالا بوده‌ایم.

همچنین بررسی روند واردات این ماده پروتئینی طی سه ماه گذشته از سال جاری نشان می‌دهد که در این مدت 31 هزار و 11 تن گوشت قرمز سرد به ارزش 127 میلیون دلار به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 36.99 درصد از نظر وزن و 27.55 درصد از نظر ارزش رشد کرده است.

در این مدت گوشت قرمز سبک گرم نیز به میزان 7 هزار و 778 تن و به ارزش 51 میلیون دلار به کشور وارد شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران