پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517783 تاریخ : 1399/05/23-17:22:32
,17,
میزان مالیات مقطوع خریداران سکه در سال 1398 مشخص شد

با صدور بخشنامه ای؛

میزان مالیات مقطوع خریداران سکه در سال 1398 مشخص شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه ای با صدور بخشنامه ای تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال 1398 به دریافت حداکثر 185 قطعه سکه اقدام نموده را مشمول مالیات مقطوع اعلام کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، طبق این بخشنامه تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال 1398 به دریافت حداکثر 185 قطعه سکه اقدام نموده مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل هستند و بایستی اظهار نامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نمایند.

مهلت پرداخت مالیات این افراد، حداکثر تا پایان مردادماه سال 1399 تعیین شده است و خریداران مذکور باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir نسبت به پرداخت پرداخت مالیات اقدام کنند.

بر اساس این بخشنامه افرادی که در سال 98 کمتر از 10 سکه خریداری کرده باشند، مشمول مالیات نمیشوند، اما خریداران 10 تا 30 سکه به ازای هر قطعه سکه 200 هزار تومان، خریداران 30 تا 50 سکه نیز به ازای هر قطعه سکه 520 هزار تومان و افرادی که از 50 تا 185 سکه خریداری کرده باشند به ازای هر قطعه سکه 650 هزار تومان مالیات مقطوع باید پرداخت کنند.

همچنین به اشخاصی که امکان پرداخت مالیات مقطوع مشخص شده را به صورت کامل تا پایان مردادماه سال 1399 نداشته باشند، مالیات مقطوع تعیین شده حداکثر چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می شود.

افرادی که در سال گذشته نسبت به دریافت بیش از 185 قطعه سکه از بانک مرکزی اقدام کرده اند و همچنین صاحبان مشاغلی که شغل مرتبط با خرید و فروش سکه دارند، مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر پایان مردادماه 1399 هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 374
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران