پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452826 تاریخ : 1398/01/24-14:00:30
,5,
میزان بارندگی ها در سال آبی جاری به بیش از 292 میلی متر رسید

میزان بارندگی ها در سال آبی جاری به بیش از 292 میلی متر رسید

میزان بارندگی های کشور از ابتدای مهرماه سال 97 تا روز بیست و سوم فروردین امسال در حالی به 292.5 میلی متر رسیده است که طبق پیش بینی سازمان هواشناسی سامانه جدید بارشی از امروز در استان‌های جنوبی، شرقی و جنوب شرقی مستقر خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از دفتر مطالعات پایه آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (107 میلی‌متر) 173 درصد و نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (208.1 میلی‌متر) 45 درصد رشد داشته است.

کشورمان دارای 6 حوضه اصلی شامل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق و قره قوم است. 
براساس این گزارش، میانگین حجم بارش ها در حوضه خلیج فارس و دریای عمان 498.7 میلی متر بوده که نسبت به میانگین سال آبی پارسال از 232 درصد رشد برخوردار بوده و نسبت به میانگین دوره 50 ساله رشد 54 درصدی داشته است. 
براساس این گزارش، میانگین حجم بارش ها در حوضه دریای خزر در سال آبی جاری 437.2 میلی متر گزارش شده است که نسبت به میانگین دوره مشابه پارسال 69 درصد رشد را نشان می دهد. 
میانگین حجم بارش ها در حوضه دریاچه ارومیه در سال آبی جاری 406.7 میلی متر بوده که نسبت به میانگین دوره مشابه پارسال 52 درصد رشد و نسبت به میانگین دوره 50 ساله از رشدی 66 درصدی برخوردار بوده است. 
افزایش حجم بارش ها در حوضه دریاچه ارومیه سبب شد تا حجم آب دریاچه ارومیه اکنون به حدود سه میلیارد و 500 میلیون مترمکعب برسد که یک میلیارد و 500میلیون متر مکعب بیشتر از سال گذشته است.
براساس این گزارش، حجم بارش ها در سال آبی جاری در حوضه فلات مرکزی ایران 180.8 میلی متر بوده که نسبت به دوره مشابه در سال آبی پارسال 229 درصد رشد یافته است. 
همچنین حجم بارش های حوضه قره قوم در سال آبی جاری 210.8 میلی متر گزارش شده که نسبت به میانگین دوره مشابه پارسال با 160 درصد رشد مواجه شده و نسبت به دوره 50 ساله نیز رشد 25 درصدی داشته است. 
براساس این گزارش، حجم بارش ها در حوضه مرزی شرق در سال آبی جاری 70.3 میلی متر بوده که نسبت به دوره مشابه پارسال از 282 درصد رشد برخوردار بوده است؛ اما نسبت به میانگین دوره 50 ساله 18 درصد کاهش داشته است. 
سال آبی از ابتدای مهرماه هر سال آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه سال بعد ادامه دارد. 
سازمان هواشناسی دیروز (جمعه) از ورود سامانه جدید بارشی از جنوب کشور خبر داد و اعلام کرد: از فردا (شنبه) در استان‌های جنوبی، شرقی و جنوب شرق کشور شاهد بارش باران، رگبار، وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر عمومی خواهیم بود.
با فعالیت این سامانه، در اغلب مناطق‌ شاهد ابرناکی و بارش پراکنده خواهیم بود که در بعضی از مناطق با رعد و برق و وزش باد موقت همراه است.
این سامانه تا روز دوشنبه در نوار شرقی کشور فعال است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 442
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران