پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450756 تاریخ : 1397/12/15-08:53:11
,15,
میز هوشمند آزمون جامع طیف‌سنجی تحرک یونی ثبت اختراع شد

میز هوشمند آزمون جامع طیف‌سنجی تحرک یونی ثبت اختراع شد

دکتر سعید اصغری رئیس پژوهشکده مواد و انرژی این پژوهشگاه در اصفهان از ثبت اختراع و اعتبارسنجی "میز هوشمند آزمون جامع طیف‌سنجی تحرک یونی" خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر سعید اصغری گفت: میز هوشمند آزمون جامع طیف‌سنجی تحرک یونی  که توسط محققان و متخصصان پژوهشکده مواد و انرژی طراحی و ساخته شده، به عنوان طرح اختراعی در مرکز مالکیت فکری و اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده و اعتبارسنجی این اختراع توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به تایید رسیده است.

رئیس پژوهشکده مواد و انرژی در باره اهمیت این اختراع گفت: با ساخت این میز هوشمند زمان لازم برای مونتاژ و تست کلیه قطعات وآشکارسازهای قابل حمل و ایستگاهی مبتنی بر طیف سنجی تحرک یونی، از سه هفته به کمتر از یک هفته، کاهش می‌یابد. استفاده از این میز تست کمک شایانی به تولید نیمه صنعتی و تجاری سازی آشکارسازهای طراحی و ساخته شده در پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران خواهد نمود.
دکتر اصغری توضیح داد که تنوع و گستردگی اجزاء و قطعات مورد استفاده در آشکارسازهای طیف سنجی تحرک یونی، اعم از الکترونیکی و مکانیکی، باعث می شود تا پس از مونتاژ نهایی و در هنگام راه‌اندازی اولیه دستگاه، مشکلات و عیوب احتمالی سریع تشخیص داده نشده و زمان زیادی صرف یافتن مشکل و را‌ه‌اندازی اولیه آشکارساز شود. با ساخت این میز هوشمند زمان لازم برای مونتاژ و تست کلیه قطعات و راه‌اندازی اولیه آشکارسازهای قابل حمل و ایستگاهی مبتنی بر طیف‌سنجی تحرک یونی از سه هفته به کمتر از یک هفته کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به استاندارد بودن اجزای این میز اختراعی گفت: میز هوشمند آزمون جامع طیف‌سنجی تحرک یونی، دارای اجزای استاندارد و مشابه آشکارسازهای قابل حمل و ایستگاهی، اما به‌صورت گسترده است. برای تست هر یک از اجزای خریداری شده و یا ماژول مونتاژ شده، کافیست جزء مشابه از میز تست برداشته شده و جزء جدید جایگزین و تست شود. بنابراین، از به کار بردن اجزاء و قطعات دارای قابلیت اطمینان پایین در زمان مونتاژ آشکارساز ممانعت به عمل می‌آید. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران