پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 326949 تاریخ : 1396/12/26-13:06:15
,13,17,
مکاتبه با ریاست جمهوری برای ابلاغ نرخ‌های کشاورزی

این روزها حجتی چه می‌کند؟

مکاتبه با ریاست جمهوری برای ابلاغ نرخ‌های کشاورزی

پس از حدود 180 روز تاخیر هنوز نرخ‌های تضمینی محصولات کشاورزی ابلاغ نشده، اما حجتی در این روزها در حال مکاتبه با معاون اول رئیس جمهوری و دفتر روحانی برای ابلاغ سریع‌تر آن است و دستورالعمل خرید را به استان‌ها ابلاغ کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بر اساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی موظف است تا نیمه تیرماه هر سال نرخ‌های پیشنهادی خود را برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی به دولت ارائه دهد و تا پایان شهریورماه (پیش از آغاز فصل جدید کشت) هر سال دولت موظف است تا نرخ‌های نهایی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی را که در قانون مشخص شده، تصویب و ابلاغ کند.

اما تاکنون وضعیت نرخ‌های تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی جاری که حدود شش ماه از آن گذشته، مشخص نشده است و کشاورزان تکلیف خود در این زمینه را نمی‌دانند و همین عامل سبب شده که امسال دولت روحانی رکورد بیشترین تاخیر در اجرای این قانون را بشکند.

البته حجتی طی ماه‌های گذشته مکاتبات و پیگیری‌های متعددی برای ابلاغ هرچه سریع‌تر این نرخ‌ها داشت و حتی به گفته عبدالمهدی بخشنده – معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی -، اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهوری، پیش از این دستور تصویب و ابلاغ هرچه سریع‌تر این نرخ‌ها را به شورای اقتصاد داده بود، اما همچنان خبری از آنها نیست.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی در این باره به ایسنا گفت: در روزهای پایانی امسال حجتی جلسات متعددی داشت و امروز با روسای وزارت جهاد کشاورزی سراسر کشور جلسه پایان سال را برگزار کرده که همگی با هم بر تصویب و ابلاغ هرچه سریع‌تر نرخ‌های تضمینی محصولات کشاورزی تاکید داشتند.

وی افزود: براین اساس آقای وزیر، طی مکاتبه‌ای با معاون رئیس جمهوری و دفتر ریاست جمهوری خواهان اجرای هرچه سریع‌تر این قانون و مشخص شدن تکلیف کشاورزان شده است.

خرید تضمینی محصولات کشاورزی 97 به صورت علی‌الحساب

بخشنده تاکید کرد: کشاورزان به هیچ وجه نگران خرید تضمینی محصولات‌شان نباشند، چرا که دستورالعمل خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی سال جاری برای همه استان‌ها ابلاغ شده و بر اساس تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر آمادگی هرچه سریع‌تر استان‌ها برای اجرای این قانون، خرید تضمینی محصولات کشاورزی به صورت علی‌الحساب و با نرخ مصوب سال گذشته از کشاورزان از هفته جاری آغاز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی، گفت: از آنجایی که برداشت کلزا در خوزستان از هفته آینده و برداشت گندم و کلزا در استان سیستان و بلوچستان از هفته جاری آغاز می‌شود، خرید تضمینی محصولات کشاورزی به سرعت اجرایی می‌شود و اجازه نمی‌دهیم حاصل دسترنج و تولید کشاورزان روی دست‌شان باقی بماند، بنابراین آنها نگران وضعیت کنونی نباشند.

وی گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر نرخ‌های تضمینی محصولات کشاورزی تصویب و ابلاغ شود تا بتوان برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای اجرای این قانون انجام داد و تکلیف کشاورزان هرچه سریع‌تر مشخص شود.

 


منبع: ایسنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران