پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 338522 تاریخ : 1397/02/15-09:12:59
,17,20,
موضع ایران درمورد برجام شفاف است/ اختصاص یک هزار و 600 میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی

موضع ایران درمورد برجام شفاف است/ اختصاص یک هزار و 600 میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص یک هزار و 600 میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی در برخی شهرها خبرداد و گفت: هیات وزیران با تصویب برنامه پیشنهادی گروه ملی آب برای مقابله با تنش آبی برخی شهرها این مبلغ را تخصیص داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌ عمومی سازمان برنامه و بودجه،‌ دکتر محمد باقر نوبخت در نشست خبری با خبرنگاران افزود: 700 میلیارد تومان از این اعتبار از سوی منابع داخلی وزارت نیرو و 900 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامه با کمک مردم و کاهش مصرف آب تعادل منابع و مصارف برقرار شود.

در یک ماهه فرودین 97 صادرات بر واردات افزایش یافت

سخنگوی دولت همچنین درمورد وضعیت تراز بازرگانی گفت: در یک ماه نخست سال جاری واردات از نظر ارزش دو میلیارد و 529 میلیون دلار و صادرات سه میلیارد و 133 میلیون دلار بود که شاهد افزایش صادرات بر واردات در این مدت بودیم.

دکترنوبخت اضافه کرد: واردات در سال جاری نسبت به سال قبل در مدت مشابه 7,7 درصد از نظر ارزش افزایش داشته است، همچنین صادرات نسبت به سال گذشته از نظر مدت مشابه 15 درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: همچنین تراز کاری یک ماه گذشته برای 15 هزار 403 فقره اقلام سه میلیارد و 443 میلیون یورو ارز چهار هزار و 200 تومانی تخصیص داده شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین گفت: دولت سه هزار میلیارد تومان هم برای کالاهای اساسی و دارو اختصاص داد.

وی ادامه داد: هرسال در هفته معلم برخی پرداخت ها به فرهنگیان و معوقات انجام می شد که در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اعلام شد حق الزحمه امتحانات و خرید خدمت که تاکنون پرداخت نشده با خزانه هماهنگ و از طریق تنخواه واریز شود.

دکتر نوبخت یادآور شد: سال گذشته بعداز پرداخت ها گفته شد که 98 میلیارد تومان حق الزحمه فرهنگیان باقی مانده است که در این زمینه مسئولین وقت به دلیل تاخیر در پرداخت توبیخ شدند و این معوقات به طور بک جا پرداخت شد.

 دولت راضی به از دست دادن حجتی نیست

سخنگوی دولت، محمود حجتی را وزیری لایق، شایسته، صادق و یکی از افراد آینده نگر و آشنا به بخش کشاورزی کشور توصیف کرد و گفت: طبیعی است دولت راضی نباشد چنین فردی را از دست بدهد و باید توجه داشت تقویت شهرداری تهران باعث ضعف قوه مجریه نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رییس جمهوری موافق انتخاب یکی از وزیران به عنوان شهردار تهران است و آیا هر فردی برای شهرداری انتخاب شود در جلسات دولت حضور می یابد، اظهارداشت: افزود: ما به اعضای شورای شهر اعتماد داریم، آنها انسان های فهیم و صاحب تجربه هستند و هر کسی را انتخاب کنند دولت با شهردار منتخب همکاری می کند.انتخاب درست آنها را در آینده شاهد خواهیم بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: محمود حجتی وزیری لایق، شایسته و صادق ویکی از افراد آینده نگر است که بخش کشاورزی را خوب تشخیص می دهد، پس طبیعی است که دولت راضی نباشد چنین فردی را از دست بدهد.

وی خاطرنشان کرد: افراد شریفی در لیست نامزدهای شورای شهر برای شهرداری تهران حضور دارند و باید توجه داشت که قوت بخشیدن به شهرداری باعث ضعف در قوه مجریه نشود.

دکتر نوبخت یادآور شد: حضور شهردار در جلسات هیات وزیران موید این موضوع است که علاقمند هستیم با منتخب شورا همکاری داشته باشیم اما این باعث نمی شود که چون شهردار حضور موثری در هیات وزیران دارد ما در حوزه اختیارات شورا دخالتی داشته باشیم.

رییس جمهوری شناخت کاملی از اعضای دولت دارد

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درمورد تماس تلفنی دکتر روحانی با مکرون گفت: رییس جمهوری فرانسه در خصوص برجام و روابط فی مابین فعال است و اخیرا با ترامپ رییس جمهوری آمریکا مذاکراتی انجام داد که در این تماس تلفنی گزارش آن را به دکتر روحانی ارائه داد.

دکترنوبخت با بیان این که در عالم سیاست و گفت و گوها بعضا مطالبی مطرح می شود و این موضوعی متفاوت از گذشته نیست، یادآور شد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران مشخص است و ما یک سند را درخصوص برجام می شناسیم.

وی ادامه داد: در دیگر موارد هم مواضع ایران مشخص است و بخش دفاعی هم قابل مذاکره با هیچ کس نیست.

معاون‌ رئیس‌جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات منطقه ای به خصوص سوریه یا همسایگان خود حضور فعالی دارد و برای ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم پای کار است.

دکترنوبخت خاطرنشان کرد: موضع ما درمورد برجام شفاف است و عقب نخواهیم نشست ولی اینکه در کنار این توافق مذاکراتی دیگر داشته باشیم، بحث دیگری است.

وی در پاسخ به این سوال که اخیرا رییس جمهوری در موضوع امید به آینده نسبت به اعضای دولت گلایه هایی داشتند آیا بحث تغییر مدیریتی مطرح است؟، گفت: افراد براساس خصلت ها و سوابق برخی ممکن است نگرانی هایی داشته باشند که موضوعی انجام نشود و برخی به لحاظ روحیات خود موضوعات را مثبت ببینند و به خاطر مهارت ها و توانایی‌ها در مهار مشکلات به رییس جمهوری بگویند که نگران نباشید.

دکتر نوبخت افزود: رییس جمهوری بسیار زیرک و شناخت کاملی از اعضای دولت دارد و اگر برای وعده ای که به مردم در انتخابات داده احساس کند باید ترمیمی و اصلاحی انجام دهد، انجام می دهد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در حال حاضر چنین موضوعی مطرح نیست و رییس جمهوری توقع دارد مدیران معتقد و مصمم به کار باشند و از اقدامات خود دفاع کنند و مدیران متحول و مسوولیت پذیر را می پسندند.

نوبخت همچنین گفت: آنقدر مشکلات از ابتدای روز مباحث داخلی و خارجی وجود دارد که اگر روحیه و انگیزه نداشته باشیم خودمان زمین گیر می شویم و همه مردم را دچار مشکل می کنیم.

وی در پاسخ به این که برخی کانال های محافظه کار از قول شخصیت های امنیتی نسبت به تلگرام اظهار نظرهایی را می کنند، آیا دولت تلگرام را تهدیدی برای کشور می داند، اظهارداشت: این که برخی کانال ها اظهاراتی را می کنند، موضوع دیگری است ولی اگر از سوی شخصیت های امنیتی مسائلی را مطرح می کنند سخنگوی دولت من هستم و من باید مواضع را مطرح کنم.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این که به نظر می رسد فعالیت های اقتصادی کشور با توجه به نزدیک شدن به 22 اردیبهشت و تایید مجدد برجام از سوی ترامپ اثر گذار بوده است در این زمینه چه نظری دارید، گفت: ممکن است در برخی تصمیم های خاص به عنوان متغیر برون زا عواملی اثرگذار باشد ولی در همه چیز اثر ندارد ولی ممکن است برخی از رفتارها عده ای را هم مرعوب کرده باشد.

وی یادآور شد: بحث اصلی این است که آیا در شاخص های اصلی اقتصاد موثر بوده است یا خیر خوشبختانه شاخص نرخ بیکاری تقلیل یا کاهش و شاخص نرخ اقتصادی بنا به گزارش صندوق بین المللی پول افزایش یافته است ولی این که اقتصاد را بخواهد تحت تاثیر قرار دهد این طور نیست.

دکتر نوبخت در پاسخ به این که چرا سازمان مالیاتی به وظایف خود نسبت به گرفتن مالیات از دانه درشت ها عمل نمی کند، خاطرنشان کرد: این که عده ای بنا به هر دلیلی توانایی دارند ولی به صورت غیر قانونی از چتر مالیاتی خارج می شوند قابل تامل است .

وی افزود: سازمان امور مالیاتی چند سالی است که نرم افزاری را طراحی کرده است وعلت افزایش مالیات استفاده از همین طرح است .

وی در پاسخ به این که گفته می شود قرارداد خرید هواپیما با ایران فسخ شده است، خاطرنشان کرد: تا جایی که مطلع هستم برای خرید هواپیما براساس اجاره به شرط تملیک از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است و در این زمینه موضعی منعکس نشده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این که واکنش دولت نسبت به حمله امروز اسرائیل به حلب چه خواهد بود، گفت: همکاران ما در وزارت امور خارجه در این زمینه مواضع کشور را اعلام خواهند کرد .

دکترنوبخت در پاسخ به این که برخی نمایندگان نسبت به افزایش حقوق کارکنان دولت اعتراضاتی داشتند وآن افزایش آن را تا سقف 20 درصد اعلام کرده اند، افزود: براساس تبصره ماده 12 قانون بودجه بطور متوسط حقوق کارکنان 10 درصد افزایش می یابد .

وی ادامه داد: اجرای این طرح به صورت پلکانی خواهد بود به این معنی که افرادی که حقوق بالا دریافت می کنند کمتر از 10 درصد و افرادی که حقوق پایین تری دارند بیش از 10 درصد افزیش خواهد یافت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت برای این منظور افزایش 6 تا 10 درصدی را انتخاب کرده است .

دکتر نوبخت در پاسخ به این که آیا دولت برنامه‌ای برای کاهش اخذ عوارض دانشجویان دارد، گفت: این طرح در طی دو ماه گذشته با اصلاحاتی از سوی مجلس شورای اسلامی مواجه شد

وی ادامه داد: قصد دولت افزایش مباحث عوارض دانشگاهیان نیست وکارگروهی این موضوعات را بطور منظم رصد می کند.

معاون‌ رئیس‌جمهور در پاسخ به این که دولت برای افزایش سطح فعالیت های مساجد از نظر بودجه چه برنامه ای دارد، افزود: بعد از پیروزی انقلاب مساجد کمک از دولت را کمک از هیات حاکمه می دانند و انتظار دارند این کمک ها باشد که درست است .

وی گفت: دولت همواره تاکید دارد که هرچه توسط مردم انجام می شود از معنویت بیشتری برخوردار خواهد بود البته دولت هم کمک خواهد کرد.

دکترنوبخت در پاسخ به این که دولت چه برنامه ای برای حمایت از کارگران دارد، تصریح کرد: طبق قانون در ارتباط با مباحث افزایش حقوق دولت هر چه را که می توانست ادا کرد و تاکید دولت و نگاه احترام آمیز به این قشر مولد و تولید گر است .

وی در پاسخ به این که علت پرداخت نشدن مطالبات معدنچیان معدن یورت چیست، ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم آن معدن غیر دولتی بوده است ولی سازمان برنامه وبودجه همان زمان مبلغی را به این افراد زحمت کش پرداخت کرد و فکر نمی‌کنم مطالباتی باقی مانده باشد.

اتصال استان آذربایجان غربی به گیلان طی ماه های آینده

سخنگوی دولت در پاسخ به این که در سال جاری و در یک ماه گذشته از طرح های بزرگ گدام ها عملیاتی شده است، گفت: نظر دولت توجه به طرح های اشتغال زا و تولید آفرین است و ظرف ماه های آینده استان آذربایجان غربی به گیلان وبه شبکه سراسری راه آهن متصل می شود.

وی افزود: همچنین طرح آبرسانی بزرگی در دست اجرا است که در 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی بنا داریم تا عملیاتی کنیم .

دکتر نوبخت در پاسخ به این که آیا آماری از زندانیان ایرانی محبوس در آمریکا یا دیگر کشورها دارید و دولت برای آزادی آنها چه اقداماتی انجام می دهد، یادآور شد: وزارت خارجه و دیگر نهادهای ذیربط قطعا آمار دقیقی از این افراد دارند و برای ازادی آنها نیز تلاش هایی صورت گرفته ودر دست اقدام است .

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رییس جمهوری به ترکمنستان نیز تعدادی از این افراد آزاد شدند .

وی در پاسخ به این که با وجود تلاش های دولت و سپاه پاسداران در مناطق زلزله زده کرمانشاه، رسانه های خارجی همواره گزارشات منفی از این منطقه ارائه می دهند دولت برای حل این مشکلات چه برنامه ای دارد، گفت: شاید بهترین اقدام این باشد که تعدادی از رسانه ها به این مناطق سفر کنند و گزارشات خود را منعکس کنند .

دکتر افزود: دولت در جهت رفع خسارت و اقداماتی که در راستای نوسازی مجدد این مناطق می بایست انجام می داد اقداماتی را انجام داده و در حال انجام است .

سخنگوی دولت در پاسخ به این که برخی از رسانه ها به دنبال ایجاد فضای ناامیدی در جامعه هستند چرا دولت نسبت به این برخوردها اقدامی انجام نمی دهد، گفت: دولت هیچ گاه از ابزار نفی استفاده نخواهد کرد .

وی ادامه داد: اینکه دولت بخواهد برای روزنامه ای اقدام خاصی انجام دهد و به آن یارانه تعلق گیرد و برای روزنامه دیگر که یاس را پمپاژ می کند نحوه دیگری عمل کند چنین نیست .

دکترنوبخت افزود: انتظار ما از روزنامه های متعهد به عنوان یک رسانه اینست که احساس مسئولیت کنند و به منافع ملی نگاه داشته باشند .

وی با یادآوری این که برخی رسانه ها به عنوان انقلابی کارهایی را انجام می دهند ، ادامه داد: در حال حاضر تلاش آمریکا واسرائیل این است که بگویند کار نظام تمام و اقتصاد کشور فلج است و موارد منفی را مطرح می کنند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: منافع ملی را در مباحث خود مخلوط نکنیم و مواضع ملی را از مواضع جناحی جدا کنیم. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران