پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433115 تاریخ : 1397/09/18-16:37:51
,3,
موسسه مالی و اعتباری نور طلائیه دار صنعت

سرمایه گذاری موسسه اعتباری نور در صنعت:

موسسه مالی و اعتباری نور طلائیه دار صنعت

موسسه مالی و اعتباری نور که در سال 1394 با ادغام سه شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد، کارسازان آینده و ریحانه گستر مشیز تشکیل و پس از کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سازماندهی گردیده است یکی از مجموعه‌های مالی بوده که با چشم انداز تامین خدمات مالی و تلاش برای توسعه ظرفیت‌های مولد اقتصادی اقدام به ایجاد بستر‌های لازم برای نیل به خودکفایی ملی و ایجاد اشتغال برای جوانان در استان‌های مختلف کشور نموده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری نور، این موسسه از ابتدای تاسیس و شروع فعالیت خود در زمینه بانکداری مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، این فرمان را سرلوحه سیاست‌های کلان خود قرار داده و به عنوان ماموریت اصلی، اقدام به مشارکت در طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در چرخه صنعت کشور نموده و با حمایت از واحد‌های تولیدی داخلی و جلوگیری از خروج مواد اولیه و خام فروشی، به سوی مقابله با تهاجم اقتصادی گام نهاده است.

در این راستا تمامی منابع حاصل از فعالیت‌های اقتصادی موسسه مالی و اعتباری نور در زمینه بانکداری با هدف گذاری در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنایع غذایی، فولاد، پتروشیمی، معادن و گردشگری سرمایه گذاری گردید که می‌توان به برخی از آن اشاره نمود.

موسسه مالی و اعتباری نور در سال‌های گذشته با سرمایه گذاری در استان سمنان، پروژه مجتمع عظیم فولاد کویر دامغان را در سال 1396 افتتاح نمود.

 تولیدات این مجتمع در زمینه احیاء، ذوب، ریخته گری، تولید شمش‌های فولادی، آهن اسفنجی و میلگرد‌های ساختمانی هر کدام به میزان 300 هزار تن در سال می‌باشد که این ظرفیت تا حجم 500 هزار تن در هر شاخه نیز قابل افزایش خواهد بود. این مجتمع ضمن جلوگیری از خام فروشی سنگ‌های آهنی و با ایجاد زیر ساخت لازم و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا موفق شده است تا برای اولین بار در کشور سنگ آهن را مستقیماً به آهن اسفنجی کم کربن قابل عرضه، تبدیل نماید.

 مجتمع عظیم فولاد کویر دامغان در زمینی به مساحت 100 هکتار در پنج کیلومتری محور دامغان به سمنان احداث شده و زمینه اشتغال بیش از 1200 نفر از نیرو‌های بومی استان را فراهم آورده است. فاز اول این مجتمع سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد و فاز دوم آن نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

این مجموعه در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی (ایران متافو) سال 1397 در نمایشگاه بین المللی تهران نیز شرکت نموده و محصولات خود را برای بازدید مخاطبان عرضه داشته است.

 از دیگر نمونه‌ های سرمایه گذاری موسسه مالی و اعتباری نور، احیاء کارخانه‌ های صنایع غذایی استان گلستان مانند کارخانه روغن شهرستان گرگان می‌باشد. راه اندازی کارخانه زرین طیور در این استان با سرمایه گذاری400 میلیارد تومان در اسفند سال 1396 که تا اردیبهشت ماه سال 1398 به بزرگترین واحد تولید گوشت مرغ و تخم مرغ کشور تبدیل خواهد شد همچنین ساخت مجتمع دامداری پرواربندی 30 هزار راسی در استان مرکزی که 15 هزار راس آن مولد بوده و سالانه بیش از 230 تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف کشور می‌نماید.

 موسسه مالی و اعتباری نور در بخش کشاورزی نیز با سرمایه گذاری در مجموعه کشت و صنعت گل ریحان استان قزوین اقدام به تولید علوفه و دانه‌های روغنی در حجم وسیع نموده که از نمونه‌های موفق این بخش می‌باشد.

این پروژه‌ها که تنها بخشی از فعالیت‌های موسسه اعتباری نور در زمینه غیر بانکی می‌باشد با هدف تامین رشد پویا و بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و نیز دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله با رویکردی جهادی می‌باشند که زمینه اشتغال پایدار بیش از 3000 نفر از جوانان کشور را فراهم آورده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران