پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 533049 تاریخ : 1399/09/20-10:30:34
,15,24,
موتور «آرش» صنعت فضایی ایران را از ماهواره برهای غول پیکر بی نیاز کرد

ویدیو

موتور «آرش» صنعت فضایی ایران را از ماهواره برهای غول پیکر بی نیاز کرد

موتور ایرانی انتقال سامانه های فضایی موسوم به «آرش»، صنعت فضایی کشورمان را از ماهواره برهای غول پیکر با مصرف سوخت زیاد بی نیاز کرد.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیست و هشتمین قسمت از سری ویدئوهای «ایران هوشمند» ساخت موتور «آرش» به دست متخصصان پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موردبررسی قرار داده است.

در پی اعمال تحریم ها و عدم دسترسی ایران به تجهیزات فضایی؛ متخصصان و پژوهشگران ایرانی در پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق به ساخت موتور انتقال سامانه های فضایی موسوم به «آرش» شدند تا انحصار ساخت این موتورها را از بین ببرند.
«آرش» برای رسیدن به کمترین جرم، با بدنه تیتانیومی کروی شکل و کمترین ضخامت طراحی شده و از سوخت جامد استفاده می کند. این موتور، نیروی محرکه سامانه انتقال مداری را تأمین می کند و می تواند یک ماهواره 100 کیلوگرمی را از مدار دایره ای با شیب 55 درجه، از 400 کیلومتری زمین به مدار بیضوی با نقطه اوج 7 هزار کیلومتری و شیب 58 درجه انتقال دهد و صنعت فضایی را به ماهواره برهای غول پیکر با مصرف سوخت زیاد بی نیاز کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 406
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران