پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451236 تاریخ : 1397/12/20-14:12:22
,17,11,
موافقت شورای اقتصاد با خرید 28 فروند هواپیما

موافقت شورای اقتصاد با خرید 28 فروند هواپیما

شورای اقتصاد با سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای خرید 20 فروند هواپیمای ای تی آر، سه فروند ایرباس جدید و پنج فروند هواپیمای ایرباس دست دوم موافقت کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، آخرین جلسه شورای اقتصاد در سال 1397 ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درباره سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای خرید 20 فروند هواپیمای ای تی آر، سه فروند ایرباس جدید و پنج فروند هواپیمای ایرباس دست دوم نیز درخواستی بود موافقت شد.
در این جلسه که وزیران نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز حضور داشتند درخواست های برخی دستگاه های اجرایی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.
اصلاح مصوبه شورای اقتصاد موضوع طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت از میادین در حال بهره برداری و اصلاح مصوبه طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف افزایش تعداد خانوارهای برخوردار از گاز از 300 هزار به 700 هزار خانوار در پنج شهرستان از درخواست های وزارت نفت بود که در این جلسه به تصویب رسید.
دستورالعمل تعیین نرخ خرید تضمینی برق و سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت سهامی سازمان آب برای اجرای طرح های آبرسانی به برخی شهرهای استان خوزستان نیز از درخواست های وزارت نیرو بود که در این جلسه مورد تأیید قرار گرفت.
وزارت جهاد کشاورزی هم در این جلسه درخواست تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال 98 را مطرح کرد که پس از توضیحات وزیر و بحث و بررسی، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

طرح آمریکا برای فروپاشی اقتصاد با ایستادگی مردم و تلاش مدیران شکست خورد

جهانگیری در این جلسه با اشاره به مشکلات و دشواری های اقتصادی سال 97 گفت: آمریکایی ها فشار سنگینی را در سال جاری به منظور فروپاشی اقتصاد کشور بر بخش های اصلی اقتصاد نظیر بخش نفت و حمل و نقل وارد کردند اما به فضل الهی این اتفاق رخ نداد و ما توانستیم با برنامه ریزی و تلاش و ایستادگی مردم فشارها را پشت سر بگذاریم.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم در سال جاری با مسایل و گرفتاری های جدی مواجه شدند، خاطرنشان کرد: با وجود سختی های معیشتی که بر مردم تحمیل شد، توانستیم سال جاری را نیز با موفقیت به پایان برسانیم و امیدوارم با تلاش و همت مسئولین بتوانیم مشکلات مردم را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
جهانگیری همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت بتواند در سال 98 وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد، از اعضای شورای اقتصاد و اعضای اقتصادی دولت که بار اصلی مدیریت فضای دشوار کنونی بر دوش آنان است، قدردانی کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 260
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران