به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر سید مجتبی عطری طی سخنانی در سی و هفتمین همایش سراسری مدیران ستادی و اجرایی در مشهد، بحث وصول مطالبات و سودآوری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مهمترین عامل فروش موفق طرح مهر دانا، عرضه رو در رو و معرفی حضوری آن به بیمهگذاران است که ضرورت دارد در این خصوص تجربیات ارزنده و موفق مدیریتهای فنی و شعب برتر در اختیار سایر ارکان شرکت قرار گیرد.
وی، شناسایی ریسک مناسب، ارائه نرخ و کنترل و نظارت بر فرآیند صدور الحاقیههای برگشتی را یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه این الحاقیهها در صورتهای مالی شرکت نقش قابل ملاحظهای دارند، روسای شعب و مدیریتهای فنی لازم است در این پروسه نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند.
عضو هیأت مدیره بیمه دانا، تمرکز شرکت بر محوریت طرح مهر دانا را مورد تاکید قرار داد و افزود: البته نباید از سایر بیمهنامهها نیز غافل شد، بلکه باید در راستای اجرای این طرح، به تلاشها و رایزنیها برای جذب قراردادهای سودده ادامه داد.
دکتر عطری، ضرورت بازنگری در قراردادهای زیانده را از اقدامات مثبت این شرکت برشمرد و تأکید کرد: از برنامههای مهم امسال شرکت، استفاده از هوش مصنوعی در بخش کنترل خسارت درمان، طراحی و پیاده سازی سیستم هوشمند محاسبه خسارت درمان، تعیین تکلیف و ساماندهی ارزیابان خسارت، پیگیری پوشش بیمهای مسافران خارجی عازم به ایران و برطرف کردن مشکلات نرم افزار بیمههای زندگی است تا با اجرای آنها، شاهد افزایش پرتفوی و رشد در حوزه فروش باشیم.