پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 145825 تاریخ : 1394/08/10-06:41:24
,9,11,13,17,20,22,23,
مهر استاندارد و اما و اگر ها....

مهر استاندارد و اما و اگر ها....

استاندارد در فرهنگ لغت به معنای معیار، مقیاس، میزان، نمونه است ، یعنی آنکه مصرف کنندگان یک کالای تولیدی مصرفی بتوانند با فراغت بال و آسودگی خیال از آن کالا استفاده کنند.


 محصولی که نمونه است و در هر مقیاس و معیاری قابل قبول و سالم محسوب می شود. به راستی در کشور ما بسیاری از کالاهای تولیدی اعم از لبنیات،‌ نوشیدنی ها،‌ مواد فرآوری شده،‌ پروتئین و دیگر موارد با مهر استاندارد،‌ شرایط و لیاقت و کفایت استاندارد را دارند. آیا محصول تولیدی مفتخر به مهر استاندارد محصولی نمونه با معیاری بالا و میزان دیگر کالاها است ؟
اگر پاسخ شما مثبت باشد،‌ پس چرا به یکباره دانشگاه علوم پزشکی کشور اعلام می کند که بیشتر آب لیموهای موجود در بازار که مردم ما سالها با میل و به اتکای مهراستاندارد از آنها استفاده می کردند و اساسا آب لیمو نیستند دارای مهر استاندارد هستند. یا چرا آب معدنی " دماوند" که این همه طرفدار داشت و اکنون از استقبال آن به شدت کاسته شده ، ‌غیر استاندارد می شود و معاون غذا و داروی وزارت بهداشت می گوید: با سند و مدرک مشخص شده که آب دماوند از  چاه هایی تامین می شود که در جوار سیستم فاضلاب یا چاه دستشویی ها قرار داشته و فاضلاب به آن نفوذ داشت.!؟ 
دست اندرکاران عرصه اقتصادی و مواد غذایی می گویند: واقعیت آن است که دریافت مهر استاندارد در سراسر  کشور نظارت ،‌ حساسیت و دشواری خاصی ندارد و هر کسی که با اعطا کنندگان مهر ارتباطی داشته باشد یا با توصیه هایی به استاندارد مراجعه کند ،‌ دریافت مهر حتمی است.
به راستی اگر این دیدگاه ها و نظرات کارشناسی صحیح باشد،  نقش استاندارد در کشور ما چیست و مردم به چه علت و عللی باید به استاندارد صنعتی  اعتماد کنند.
شما مسئولان استاندارد کشور،‌ شمال ایران،‌ کارشناس ها و مردم نظرها،‌ دیدگاه ها،‌ انتقادها و پیشنهادهایتان را لطفا برای ما ارسال کنید.  در شبکه خبری گیلان 24 بالای صفحه  از طریق " ارسال مطلب" – ممنون



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران