پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466438 تاریخ : 1398/03/28-12:03:27
,17,
مهارت در آینده اولویت اصلی در جذب نیروی انسانی است

سپهری در کارگاه آموزشی فرهنگ کار:

مهارت در آینده اولویت اصلی در جذب نیروی انسانی است

کارگاه آموزشی – مشورتی تدوین بسته آموزشی استانداردهای فرهنگ کار در ایران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این کارگاه آموزشی که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی و تیم پژوهش متشکل از اساتید و پژوهشگران دانشگاه و با حضور صادقی فر معاون فرهنگی – اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بی نظیر جلالی مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی، محمدرضا سپهری رییس موسسه کار و تامین اجتماعی، بوالهری استاد دانشگاه برگزار شد، مباحثی پیرامون بررسی استانداردها ، فرهنگ کار و راهکارهای توسعه فرهنگ کار، معطوف به اقتضائات و الزامات آینده کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
 سپهری رییس موسسه کار و تامین اجتماعی در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی گفت: آینده کار در جهان توام با تحول شکلی و محتوایی کار خواهد بود. 
وی با اشاره به تحولات جهان امروز بیان کرد: در آینده کار سیستم های هوشمند، وظیفه انتخاب منابع انسانی را بر عهده خواهند داشت. 
رییس موسسه کار و تامین اجتماعی اظهار کرد: یادگیری به جای آموزش در حال گسترش است و در آینده، مهارت نیروی انسانی اولویت اصلی را در جذب نیروی انسانی دارد. 
وی در ادامه به پیشنهادات بانک جهانی اشاره و اظهار کرد: تقویت مهارت نیروی کار کاربردی و توسعه کسب و کارهای پلتفرمی و دانش بنیان از جمله ضروریات است. 
در ادامه این کارگاه آموزشی امینی استاد دانشگاه و پژوهشگر در تعریف فرهنگ سازمانی اظهار کرد: فرهنگ سازمانی مجموعه ای از تعالیم مشترک اعضای یک واحد اجتماعی است که اهمیت توجه به فرهنگ سازمانی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر عملکرد آن سازمان تاثیر دارد و از طرفی با تعیین اهداف کار، شیوه انجام کار، رفتار اعضا و نحوه ارتباط افراد با هم در ارتباط است. 
وی در ادامه هماهنگی و کنترل، کاهش عدم اطمینان، افزایش وفاداری سازمان، ایجاد تمایز بین سازمان ها و افزایش تعهد و ثبات سیستم اجتماعی را از جمله کارکرد فرهنگ در سازمان خواند. 
امینی با طرح این سوال که آیا تغییر در فرهنگ سازمانی امکانپذیر است؟ خاطرنشان کرد: منبع شکل گیری فرهنگ سازمانی، رهبری سازمان است؛ رهبران و مدیران سازمان کارمندان را ترغیب می کنند تا به ارزش ها و اصول مورد نظر آنها توجه کرده و مطابق با آن عمل کنند. 
این پژوهشگر به سه شکل اساسی تغییرات فرهنگ سازمانی اشاره و اظهارکرد: تضعیف یا حذف برخی از ارزش ها و نگرش های موجود، ایجاد و تظاهر ارزش و نگرش های جدید در سیستم و اصلاح ارزش های فرهنگی موجود از جمله این تغییرات است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 374
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران