پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 574609 تاریخ : 1399/12/25-16:49:39
,17,22,
منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، از ظرفیت های اقتصادی فراوانی برخوردار است

منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، از ظرفیت های اقتصادی فراوانی برخوردار است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از آمادگی شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای آغاز به کار و توسعه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار خبر داد

به گزارش بانک و صنعت، در جلسه مسئولین منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با حمیدرضا مومنی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ظرفیت های اقتصادی این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست حمیدرضا مومنی با تاکید بر این که سبزوار منطقه مستعدیست و نیاز است تا در این عرصه فعالیت های اقتصادی توسعه یابد، گفت: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این عرصه همکاری لازم را خواهد داشت و در اولین جلسه کارگروه این شورا مصوبه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز در این نشست با تشریح اقدامات انجام شده در این منطقه ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مراحل قانونی جهت اخذ مجوز را طی کرده است و این منطقه جز مناطق ویژه اقتصادی خصوصی است و تمام تاییدهای لازم از جمله تاییدیه زیست محیطی خود را اخذ کرده ایم و در فاز نخست مجوز ساخت در زمینی به مساحت 50 هکتار صادر شده است.
سدیدیان افزود: این منطقه به صورت کامل محصور شده است و با فراهم شدن سایر امکانات آماده بهره برداری است. شرکت های خصوصی توانمندی در این منطقه ویژه اقتصادی فعال شده اند و فرودگاه بین المللی سبزوار و خط آهن نیز در این مسیر می تواند کمک کند تا این منطقه ویژه اقتصادی به یک الگو در کشور بدل شود. در طرح جامع 1100 هکتار برای توسعه این منطقه تعریف شده است و زیرساخت ها کاملا آماده است و منابع آبی سه برابر نیاز حتی برای آن وجود دارد.
وی تصریح کرد: این منطقه با کاربرد صنعتی و تجاری می تواند به یک قطب اقتصادی مهم در شرق کشور بدل شود که عمدتا اقدامات و سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی انجام شده است.
همچنین علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: با دعوت از دبیر شورایعالی مناطق آزاد برای افتتاح این مجموعه از همکاری مدیریت جدید این شورا تقدیر و عملیات عمرانی این منطقه را قابل توجه توصیف کرد. منطقه ویژه اقتصادی سبزوار پس از افتتاح می تواند موتور محرک اقتصاد در آن منطقه شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 370
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران