پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489210 تاریخ : 1398/05/17-14:32:05
,10033,
مناقصه حفاظت از جنگل‌های هیرکانی امسال برگزار می‌شود

رئیس سازمان جنگل‌ها:

مناقصه حفاظت از جنگل‌های هیرکانی امسال برگزار می‌شود

رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: در سال جاری قصد تقویت و توسعه حفاظت از این منابع ارزشمند را داریم به نحوی که برای حفاظت کل دو میلیون و 70 هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی مناقصه برگزار می‌کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خلیل آقایی در دهمین اجلاس ملی شبکه سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع‌طبیعی کشور در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه توسعه پوشش گیاهی برای حیات انسان و جامعه یک ضرورت است، گفت: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه کشور است و استفاده عاقلانه از این منابع منجر به حیات و رفاه مناسب می‌شود، اما اگر صرفا جنبه‌های رفاهی را مدنظر قرار دهیم و حیات جامعه را در نظر نگیریم قطعاً برای زندگی نسل آینده که فرزندان عزیز کشورمان هستند مشکل ایجاد خواهیم کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در حفظ احیا و توسعه منابع طبیعی اظهار داشت: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعتقاد جدی داریم هر کاری در عرصه بخواهیم انجام دهیم فقط با حضور فعال مردم میسر است و در حوزه منابع‌طبیعی نیز اگر به دنبال موفقیت و اثربخشی مطلوب هستیم باید حفاظت و نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی را به مردم بدهیم.

حفاظت از جنگل‌های هیرکانی تقویت می‌شود

آقایی گفت: تا سال گذشته برای یک میلیون و 50 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی طرح حفاظت داشتیم اما در سال جاری قصد تقویت و توسعه حفاظت از این منابع ارزشمند را داریم به نحوی که برای حفاظت کل دو میلیون و 70 هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی مناقصه برگزار می‌کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه از 41 هزار هکتار شمشاد هیرکانی، 35 هزار هکتار خشک شده است، افزود: علیرغم اینکه سازمان‌های بین‌المللی رسما اعلام کرده‌اند که شمشاد از بین خواهد رفت، اما تمام تلاش خود را برای نجات این گونه هیرکانی بکار خواهیم بست و همه راهها از جمله قلمه‌گیری، محلول پاشی، تهیه و نگهداری بذر در شرایط متنوع را استفاده خواهیم کرد.

آقایی افزود: طی ماه‌های گذشته رویش‌های جدید در شمشادها را شاهد بوده‌ایم و این موضوع باعث امیدواری کارشناسان شاده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما با کشاورزی، معدن و تله کابین مخالف نیستیم اما با تخریب منابع‌طبیعی بواسطه بهره‌برداری غیر اصولی مخالفیم و اگر اخبار و اطلاعاتی در این خصوص برسد پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 27000 پرونده برای متخلفین حوزه منابع‌طبیعی تشکیل شده است از جدیت سازمان جنگل‌ها با متجاوزین و مخربین عرصه‌های منابع‌طبیعی خبر داد و گفت: ما فرد روستایی را که منابع‌طبیعی را تخریب می‌کند، زمین خوار نمی‌دانیم و معتقدیم نحوه برخورد با این قشر در مقایسه با افرادی که از شهر به روستا می‌آیند و به انحاء مختلف به اراضی ملی تجاوز می‌کنند باید متفاوت باشد.

بخش مرتع تقویت شده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی، همچنین به گسترش اقدامات بیولوژیکی در مراتع کشور اشاره کرد و گفت: از سال گذشته اعتبارات حوزه مرتع افزایش قابل توجه داشته و تحرک خوبی در اقدامات اجرایی این بخش ایجاد شده است.

آقایی افزود: با اجرای عملیات‌های مختلف از جمله بذرپاشی و کپه‌کاری و به لطف بارش‌های الهی، پوشش گیاهی این عرصه‌ها تقویت شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 446
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران