پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511901 تاریخ : 1399/02/10-13:10:51
,10030,
منابع انسانی مهم ترین و برترین دارایی سازمان های پیشتاز

منابع انسانی مهم ترین و برترین دارایی سازمان های پیشتاز

مصطفی خداداد صفایی مدیر اداری و توسعه منابع انسانی: امروزه نیروی انسانی و مولد در سازمان ها از سایر مولفه ها داری اهمیت بیشتری می باشد.

به گزارشبانک و صنعت، دارایی انسانی، ذی قیمت ترین نوع دارایی ها در برنامه ریزی ها، آینده نگری ها، تدوین استراتژی و تعالی سازمان هاست، بایستی منابع انسانی را به عنوان مهم ترین دارایی قلمداد کرد، البته این موضوع هرچند به یک موضوع کلیشه ای تبدیل شده است و در بیانیه های مأموریت و چشم انداز همه شرکت ها، وجود دارد.

این مشاور توسعه منابع انسانی افزود، در حقیقت اکثر شرکت های پیشتاز، این باور را دارند که منابع انسانی مهم ترین سرمایه سازمان هستند و شکوفایی و بهره وری در تعالی سازمان وابسته به عواملی مختلفی است مانند : کسب مهارت، مدیریت، فراهم کردن محیط کاری سالم از نظر اخلاقی و رفتاری، ایجاد اعتماد و تقویت روحیه کارکنان.

مصطفی خداداد صفایی اشاره کرد، در سال های گذشته با توجه به اتفاقات آن دوره و عدم تغییرات بنیادی و مدیریت انواع دیگری از دارایی ها به اندازه کافی به اهمیت این دارایی ارزنده و پُر سود توجه نشده بود. به صورت مستمر اقتصاد جهانی در حال تغییر از اقتصاد صنعتی به اقتصاد مبتنی بر اطلاعات است و این تغییر، پیامد بروز تکنولوژی ها و دنیای مجازی در بستر اینترنت است؛ بنابراین، سرمایه انسانی بیش از قبل برای تعالی سازمان ها مفید خواهد بود.

خداداد صفایی، مشاور توسعه منابع انسانی در ادامه گفت : یکی از مباحث نوین و جدید در منابع انسانی به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل مولد در ایجاد درآمد سازمان هاست. در این نگرش نوین، منابع انسانی به عنوان عنصری هوشمند و ارزشمند برای سازمان قلمداد می شود. به دلیل همین اهمیت، مدیریت منابع انسانی به عنوان یکی از ارکان اصلی مدیریت محسوب می شود و یکی از مهم ترین ابزارهای کاربردی جهت سنجش و ارزیابی پولی و غیرپولی منابع و سرمایه های انسانی سازمان به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه نیروی انسانی و مولد در سازمان ها از سایر مولفه ها داری اهمیت بیشتری می باشد، بایستی توصیه کرد افزایش رضایت شغلی و زنده نگه داشتن روحیه تلاش با هدف پشرفت اهداف سازمانی از برنامه های مهمی است که همواره توسط مدیران ارشد مورد توجه قرار گیرد و از این منابع به صورت مستمر برای تعالی سازمان بهره گیری شود.

مصطفی خداداد صفایی دارایی منابع انسانی این گونه تشریح کرد : مجموع تجمعی نگرش ها، تجربیات زندگی، دانش، قدرت خلق، انرژی و علاقه مندی که افراد انتخاب می کنند تا در کارشان سرمایه گذاری کنند. وی در ادامه افزود، فاکتورهای دیگری مانند تحصیلات، تجربه، هوش، روابط بیرونی و درونی و انگیزه نیز نقش بسیار مهمی در سرمایه انسانی دارد، اما آنچه مسئله را پیچیده می کند.

اخبار مرتبط


نظرهای ارسالی

بیژن نویدی16:36 - 1399/2/10
بسیار عالی و سازنده، خیلی مفید واقع شد. از جناب آقای مصطفی خدادادصقایی مشاور محترم توسعه منابع انسانی، بابت سخنان زیبایشان بسیار سپاسگزارم



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 293
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران