پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 249404 تاریخ : 1395/08/29-15:07:36
,10030,
منابع اشتغال صرف جویندگان کار شود

منابع اشتغال صرف جویندگان کار شود

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بر این باور است که وقتی فارغ التحصیلان و نیروهای جویای کار بیشتری در کلان‌شهرها وجود دارد نباید منابع اشتغال تنها به روستاها برده و صرف اشتغال روستایی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، هادی ابوی با اشاره به اختصاص 1.5 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، اظهار کرد: معتقدم اگر اشتغال در روستاها رونق بگیرد و نرخ بیکاری در نقاط روستایی کاهش پیدا کند قطعا در جلوگیری از رشد پدیده مهاجرت به شهرها موثر است.

وی افزود: اما در شرایطی که با رکود تولید و از کار افتادگی کارخانه‌ها روبه رو هستیم و جمعیت جوان و جویای کار بیشتری در شهرها و کلان شهرها وجود دارد بهتر است منابع اشتغال در مسیر شایسته‌تری هدایت و مصرف شود.

وی ادامه داد: دولت باید از پتانسیل نیروهای جوان در بدنه و مدیریت کارخانه‌هایی که به انتهای راه رسیده‌اند استفاده کند و با تزریق وام کم بهره، صنایع فرسوده و خطوط تولیدی متوقف شده را به تحرک درآورد.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به قدمت کارخانه‌های نساجی، گفت: بسیاری از کارخانه‌های تولید نخ و نساجی که از سابقه بالایی برخورداند و زمانی نام و آوازه‌ای از خود داشتند امروز به فراموشی سپرده شده‌اند؛ دولت این کارخانه‌ها را شناسایی و احیا کند یا با خرید اقساطی آنها و واگذاری به نیروهای متخصص و مستعد بستر جذب نیروهای آماده به کار و فعال کردن کارخانه‌ها را فراهم کند.

وی در پایان با اشاره به طرح‌های اشتغالی که از سوی وزارت کار دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: عمده این طرح‌ها با هدف ایجاد شغل برای دانش آموختگان و کارجویان طراحی و اجرا می‌شود و دولت مصمم است تا به هدفگذاری اشتغال مورد نظر دست پیدا کند و نرخ بیکاری را تا پایان سال جاری کاهش دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 395
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران