پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488396 تاریخ : 1398/05/05-10:17:59
,17,10028,
ممنوعیت ورود برندهای خارجی، خلاقیت را در صنعت پوشاک کشور از بین می‌برد

عضو هیات مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران:

ممنوعیت ورود برندهای خارجی، خلاقیت را در صنعت پوشاک کشور از بین می‌برد

عضو هیات مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران گفت: طرح ممنوعیت واردات پوشاک، هرچند به اسم حمایت از تولید داخل اجرایی شده، اما در مجموع به نفع اقتصاد و صنعت پوشاک کشور نخواهد بود و خلاقیت و نوآوری را در این صنعت از بین می‌برد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علیرضا حائری اافزود:‌ باید اجازه دهیم برندهای خارجی تحت ضوابط و چارچوب های مشخص در کشورمان به فعالیت بپردازند تا ضمن جذاب‌تر شدن بازار داخلی، متخصصان ایرانی بتوانند خلاقیت و نوآوری بیشتری در تولیدات خود عرضه کنند.

وی گفت: صنعت نساجی و پوشاک در سطح جهان از جذابیت بالایی برخوردار است و همین جذابیت سبب شده تا برخی کشورها از درآمدهای بالایی در این صنعت برخوردار باشند.

عضو هیات مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران به طور نمونه درآمد سالیانه چهار تا پنج میلیارد دلاری کامبوج، 30 میلیارد دلاری ویتنام و 40 میلیارد دلاری بنگلادش را از این محل مثال زد که مورد آخر در حدود درآمدهای غیرنفتی سالیانه کشورمان است.

وی ادامه داد: هرچند ممکن است چند واحد تولیدکننده پوشاک کشور از این طرح بهره ببرند و در حاشیه امنیت قرار بگیرند، اما در مجموع این تصمیم رشد صنعت کشور را به دنبال ندارد، زیرا آنها کالاهایی تکراری تولید می‌کنند و مردم به ناچار باید خریداری کنند.

حائری اضافه کرد: بر این اساس، دیگر نیازی به رشته های دانشگاهی نساجی و پوشاک نخواهد بود و به تدریج ابتکار، نوآوری و خلاقیت نزد فعالان این صنعت از بین می‌ رود.

وی تاکید کرد: ‌دانشجویان نساجی و پوشاک باید علاقه‌مند به این رشته ها باشند، زیرا نارضایی تحصیلی موجب موفق نشدن دانشجو شده و در آینده نارضایی شغلی وی را به دنبال دارد و در نتیجه نمی‌تواند انتظارات کارفرما را در صنعت محقق کند.

عضو هیات مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران اظهار داشت: ‌بخشی از این علاقه‌مندی را دانشگاه‌ها باید با برگزاری مراسم مختلف، همایش ها، سمینارها و بازدید از مراکز صنعتی در دانشجویان ایجاد کنند، اما کلان این موضوع در اختیار دولت و سیاستگزاران نساجی و پوشاک است.

ی گفت: اگر دائم بخواهیم بر طبل ورشکستگی این صنعت بکوبیم، یا از تسلط ترک ها و چینی ها بر بازار کشورمان سخن بگوییم، به ایجاد جو نا امیدی منجر خواهد شد و دانشجویان نیز حس خوبی به این رشته ها نداشته، در نتیجه از بهره وری و کارایی لازم برخوردار نخواهند شد.

حائری خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه، کارآموزی در دوران تحصیل از جمله مواردی است که باید جدی گرفته شود تا ارتباط واقعی صنعت و دانشگاه را شاهد باشیم.

پیشتر فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم ابلاغ سند توسعه صنعت نساجی و پوشاک خاطرنشان‌کرد: با اجرای این سند، استراتژی مشخصی برای صنعت نساجی و پوشاک حاکم و راهبرد اصلی کشور در این صنعت مشخص خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 256
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران