پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264378 تاریخ : 1395/10/24-10:13:41
,10031,
معرفی یک زیرگروه جدید در سرطان‌های گردنه رحم

معرفی یک زیرگروه جدید در سرطان‌های گردنه رحم

محققان دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا دریافتند که نوعی از سرطان رحم وجود دارد که به خاطر ویروس‌های زگیل انسانی ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  یو.هرالد، ویروس زگیل تناسلی با نام علمی پاپیلوم انسانی یا  HPV ویروسی  است که بیش‌تر از همه در طول آمیزش جنسی و از طریق تماس مستقیم بین پوست افراد انتقال می‌یابد. محققان دانشگاه کارولینای جنوبی اعلام کردند در صورتی که این ویروس به موقع تشخیص داده و درمان نشود منجر به نوع خاصی از سرطان گردنه رحم می‌شود.

در حال حاضر روش مرسوم برای درمان سرطان گردنه رحم، استفاده از رادیوتراپی و شیمی‌درمانی است که تقریبا یک سوم بیماران از این درمان نتیجه نگرفته و بیماری در آنها پیشرفت می‌کند.

محققان احتمال می‌دهند که یافته‌های جدید آنها بتواند از میزان نتیجه نگرفتن از درمان‌های مرسوم بکاهد؛ چرا که این نوع تازه کشف شده ساختار ژنتیکی متفاوتی با انواع معمول این سرطان دارد.

دکتر کارولین بانیستر مسئول این پروژه گفت: ما تا به حال بیش از 250 بیمار مبتلا به سرطان گردنه رحم  را مورد بررسی قرار داده‌ایم و متوجه شدیم که دو مدل ژن تومورزای HPV وجود دارد که این نوع سرطان را ایجاد می‌کند و  در برابر درمان‌های معمول بسیار مقاوم است.

وی افزود به تمام پزشکان توصیه می‌کنم که در مواجهه با این سرطان حتما یک آزمایش برای وجود HPV انجام  دهند و در صورت ابتلای فرد، درمان آن را در اولویت اول مراحل درمانی سرطان قرار دهند.

بانیستر خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از این روش بتوانیم به بسیاری از بیماران مبتلا به این نوع سرطان کمک کنیم و گامی موثر در راستای درمان قوی‌تر این بیماری برداریم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 338
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران