پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 432433 تاریخ : 1397/09/10-15:01:34
,23,14,
معرفی ایران امن به دنیا؛ مأموریت فعالان گردشگری ایران

یادداشت

معرفی ایران امن به دنیا؛ مأموریت فعالان گردشگری ایران

اولویت این است که ایران خود را به‌عنوان امن‌ترین کشور منطقه به دنیا معرفی کند چراکه مهم‌ترین نکته برای گردشگران در همه جای دنیا امنیت مقصد است.

بانک و صنعت، معرفی آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری ایران در فضای بین‌المللی از مهم‌ترین نکاتی است که در توسعه این صنعت باید در نظر گرفت. حضور بخش خصوصی در نمایشگاه‌های بین‌المللی فرصتی برای انجام همین کار است.  اخیراً بعضی از فعالان بخش خصوصی در صنعت گردشگری در نمایشگاه WTM لندن شرکت کردند. پیش‌ازاین هم شاهد حضور فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه تی تی جی ایتالیا(تجارت توریست) بودیم. پس‌ازاین به همت جامعه تور گردانان و سفارت ایران در ژاپن امکان گفت‌وگوی طرفین ایرانی و خارجی در این کشور فراهم شد که ماحصل آن هماهنگی لازم برای همکاری بیشتر در حوزه گردشگری بود.

اکنون فعالان بخش خصوصی خود را برای حضور در نمایشگاه اسپانیا، چین و اتریش و بزرگ‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان در برلین یعنی آی تی بی آماده می‌کنند که قرار است در اسفندماه برگزار شود و ایران در زمینی 1200 متری پذیرای میهمانان و مشتاقان فرهنگ و تمدن کشورمان خواهد بود.

تاکنون دولت در زمینه حضور بخش خصوصی در نمایشگاه هیچ کمکی به شرکت‌ها نکرده است اما قرار است در مورد نمایشگاه برلین از شرکت‌ها حمایت کند. به‌طورمعمول دولت‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهایشان را معرفی می‌کنند درحالی‌که در مورد ایران بخش خصوصی در غرفه‌ای که دولت برای آن ساخته به بازاریابی می‌پردازد. بخش خصوصی هزینه رفت‌وآمد کارکنان، بازاریابی، اقامت و میزبانی از میهمانانی که در حاشیه نمایشگاه‌ها با آن‌ها مذاکره می‌شود را برعهده دارد که هزینه‌های سنگینی است اما در ایران پرداخت این هزینه‌ها از سوی دولت و کمک‌های دولت معمول نیست.

در شرایط فعلی اولویت این است که ایران خود را به‌عنوان امن‌ترین کشور منطقه به دنیا معرفی کند چراکه مهم‌ترین نکته برای گردشگران در همه جای دنیا امنیت مقصد است. تلاش بخش خصوصی تقویت بخش بازاریابی و معرفی هرچه بیشتر ایران است. افزایش قیمت ارز به‌صرفه‌تر شدن سفر گردشگران خارجی به کشورمان را رقم زده و از امتیازات غیبی است. این افزایش قیمت می‌تواند به رشد گردشگری بینجامد اما نه در شرایطی که با اجرای تصمیم‌هایی به نفع تضعیف این صنعت گام برداریم.

آمار دقیقی از میزان گردشگران ورودی سال 97 منتشر نشده است اما به‌طورکلی ایران در  فصل‌های بهار و پاییز به دلیل شرایط آب و هوایی بیش از دیگر فصل‌ها میزبان گردشگران خارجی است. آمار ابتدایی نشان می‌دهد که در فصل بهار تعداد گردشگران ورودی مطلوب بوده و افت آن‌چنانی نداشته است. اکنون بخش خصوصی در تلاش است تا با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از فرصت‌هایی مثل گرانی ارز استفاده کرده و زمینه ورود هرچه بیشتر علاقه‌مندان به ایران را فراهم کند.

 


ابراهیم پور فرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 266
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران