پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 200240 تاریخ : 1395/03/11-15:19:14
,9,
معدوم شدن بیش از 35 میلیارد ریال داروی قاچاق ، تقلبی و غیر مجاز در شیراز

معاون غذا و داروی شیراز خبر داد

معدوم شدن بیش از 35 میلیارد ریال داروی قاچاق ، تقلبی و غیر مجاز در شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از معدوم سازی بیش از 35 میلیارد ریال داروهای قاچاق و غیر مجاز کشف شده از ابتدای سال جاری تاکنون ، در مناطق غیر مسکونی سایت صدرا خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی شیراز ، دکتر "حسین نیک نهاد" معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، از معدوم سازی بیش از 35میلیارد ریال داروهای قاچاق و غیر مجاز کشف شده از ابتدای سال جاری تاکنون ، در مناطق غیر مسکونی سایت صدرا خبر داد.

به گزارش "وب دا" در شیراز ،دکتر "حسین نیک نهاد" گفت: این داروها در روزهای گذشته از چندین انبار توزیع و پخش با حمایت معاون دادستان و رییس دادسرای انقلاب شیراز و همکاری ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اماکن نیروی انتظامی کشف و جمع آوری شده است.
وی با اشاره به آسیب های غیر قابل جبران این داروها و خطرهای فراوان آن ها برای مردم ، اضافه کرد: به دلیل بررسی هوشمندانه عرضه داروها و مکمل ها در داروخانه ها ، مردم تنها از این مراکز اقلام دارویی و مکمل های دارویی و غذایی و مکمل های بدنسازی و سایر فرآورده های دارویی را تامین کنند و به هیچ عنوان با مصرف اینگونه داروها ، سلامت خود را به خطر نیندازند.
دکتر نیک نهاد با بیان اینکه بیشتر این داروها شامل داروهای سقط جنین ، مخدر و محرک های مغزی ، مکمل های چاقی و لاغری و داروهای جنسی بوده است ، ادامه داد: عده ای برای کسب منافع مالی فراوان ، سلامت مردم را نشانه رفته اند و موارد زیادی از شکایت های دارویی در این زمینه دریافت شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش بازرسی های این معاونت خبر داد و گفت: متخلفان بدون هیچ ملاحظه ای به مقامات قضایی معرفی می شوند.
او گفت: در این مدت ، هشت واحد صنفی عرضه و فروش داروهای غیر مجاز ، تقلبی و قاچاق تعطیل شده است که تعطیلی این واحدهای صنفی در شهر شیراز ، در پی بازرسی کارشناسان این معاونت و با همراهی پلیس اماکن انجام شد و پس از کشف داروهای مخدر ، سقط جنین و محرک های مغزی و مکمل های بدنسازی ، با صدور مجوز از سوی مقام های قضایی معدوم گردید.
دکتر نیک نهاد اضافه کرد: به دلیل خطرهای فراوان و جبران ناپذیر عرضه و فروش این داروها به وِیژه بر روی جوانان و نوجوانان ، بازرسی های هدفمند از سوی کارشناسان این حوزه و با همکاری پلیس به صورت گسترده در سطح استان فارس در حال انجام است و با قوت استمرار دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر و تشکر از هماهنگی و همکاری مقام های قضایی به ویژه معاون دادستان و سرپرست دادگاه انقلاب در این زمینه گفت: استفاده از این داروها و فرآورده ها ، سالانه موجب خسارت های فراوان به سلامت انسان شامل نارسایی پیشرفته کبد و کلیه ها و در بعضی موارد پیوند کبد و کلیه و مرگ می شود.
او با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در زمینه بازرسی و نظارت بر مراکز عرضه فعالیت دارند، افزود: ارزش ریالی این داروهای کشف شده با ارزشی ریالی تمام کشفیات چهار سال گذشته ، برابر است.
این داروهای کشف شده پنجم خرداد ماه سال جاری با دستور مراجع قضایی ، معدوم شد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران