پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463826 تاریخ : 1398/02/15-11:06:05
,17,11,4,
معاون وزیر مسکن عراق: تحریمهای ضدایرانی ظالمانه است

معاون وزیر مسکن عراق: تحریمهای ضدایرانی ظالمانه است

معاون وزارت مسکن و بازسازی عراق، تحریم های آمریکا علیه ملت ایران را ظالمانه و بدون دلیل و توجیه قانونی و بین المللی دانست و خواستار مقابله کشورهای جهان و نهادهای بین المللی با آن شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، استبرق ابراهیم الشوک گفت: تحریم هایی که آمریکای مستکبر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است ظالمانه و ستمگرانه و بدون دلیل و توجیه قانونی ویا بین المللی می باشد.
وی افزود: روابطی که ایران و عراق را به هم مرتبط می کند بسیار قوی و عمیق است و میان این دو کشور روابط تجاری و اقتصادی بزرگی وجود دارد و همین امر باعث می شود تحریم هایی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی اعمال می کند تاثیری بر این روابط نگذارد.
وی گفت: عراق تمامی تعهدات خود نسبت به شرکت های ایرانی که با دولت و بخش خصوصی عراق قرارداد دارند، و نیز پرداخت وجوه آن از طریق مکانیزمی که به این منظور پیش بینی شده را انجام خواهد داد.
الشوک همچنین بر امیدواری این وزارتخانه به ادامه و تقویت همکاری شرکت های ایرانی با عراق در چارچوب منافع دو کشور تاکید کرد.
الشوک افزود: ایران و عراق با بیش از 1200 کیلومتر مرز مشترک، روابط قوی و گسترده اقتصادی دارند و شرکت های زیادی در عراق فعال هستند و طرح های بسیاری که عراق در چارچوب طرح سرمایه گذاری این کشور با شرکت های ایرانی قرارداد بسته است در حال اجراست.
معاون وزارت مسکن و بازسازی عراق در ادامه گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران پیامدهای خطرناکی بر جهان دارد چرا که از جمله باعث رواج یکجانبه گرایی در جهان خواهد شد.
الشوک گفت: کشورهای جهان و بویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت باید در برابر این اقدامات افراطی که با تمام کسانی که به پیشبرد صلح کمک می کنند مقابله می کند، بایستند و به این روند ظالمانه پایان دهند.
وی گفت: درهمین چارچوب اگر هم تحریمی باشد نه بر ایران بلکه می باید بر اسرائیل اعمال شود زیرا رژیمی ستمگر و اشغالگر است.
علاوه بر موضع محکومیت تحریم های آمریکایی از سوی احزاب، شخصیت ها و افکار عمومی عراق، مقامات عالی دولت عراق و از جمله عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور بارها تاکیدکرده اند که عراق بخشی از نظام تحریم های یکجانبه علیه ملت و جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.
مسئولان و کارشناسان عراقی همچنین نسبت به تاثیرات مخرب احتمالی تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران بر بازار عراق هشدار می دهند و سیاست فشار اقتصادی بر ملت ها را سیاستی شکست خورده و محکوم می دانند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران