پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349558 تاریخ : 1397/03/02-17:03:26
,13,
معاون وزیر جهاد کشاورزی: از واردات شکر بی نیازیم/ قیمت 60 تا 70 دلاری شکر فرصت خوبی برای صادرات

در مراسم امضای تفاهم نامه احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر چابهار مطرح شد؛?

معاون وزیر جهاد کشاورزی: از واردات شکر بی نیازیم/ قیمت 60 تا 70 دلاری شکر فرصت خوبی برای صادرات

رئیس شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به رشد 35 درصدی تولید چغندر در سال گذشته گفت: پارسال یک میلیون و 142 هزار تن شکر از چغندر و 850 هزار تن شکر از نیشکر تولید کردیم که با رشد تولید امسال در تولید شکر به خودکفایی رسیده ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، یزدان سیف در مراسم امضای تفاهم نامه احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر چابهار گفت: نیاز ما به شکر حدود 2 میلیون و 200 هزار تن است، و ما در سال 96 نزدیک به 2 میلیون تن شکر تولید کردیم.

وی در تشریح سخنان خود افزود: در سال زراعی گذشته،? 8 میلیون و 700 هزار تن چغندر تولید شد که 10 درصد آن چغندر پائیزه بوده که آب سبز مصرف کرده و از منابع آب زیرزمینی کمتر استفاده می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کارخانه تولید شکر چابهار باید در بخش صادرات فعال باشد گفت: در حال حاضر فاصله قیمت شکر سفید و شکر خام 60 تا 70 دلار است که فرصت خوبی را برای تولید کننده و صادر کننده شکر فراهم می‌کند ضمن اینکه افغانستان و آسیای میانه نیز بازار‌های مناسبی برای خرید شکر هستند و امارات با واردات و صادرات شکر به افغانستان سرمایه گذاری مناسبی در این کشور انجام داده است.

وی ادامه داد: سنوات قبل 2 میلیون تن شکر خام وارد می‌کردیم که سبب شده­ بود صنایع قند و شکر ما تعطیل شود، ولی در حال حاضر تولید شکر در داخل فعال شده و 10 تا 15 هزار نفر در بخش صنایع شکر اشتغال ایجاد کرده ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به بندر چابهار فراتر از مسئله اقتصادی نگاه می‌کنیم و توسعه آن را یک وظیفه سیاسی امنیتی می‌بینیم گفت: با این حال در مسیر توسعه این بندر و افزایش صادرات از مسیر آن گلوگاه‌هایی وجود دارد که مهمترین آن مشکل دسترسی و حمل و نقل به بندر چابهار است.

به گفته سیف با توجه به اینکه به واردات برنج تعرفه بسته شده است فرصت خوبی برای صادرات این محصول فراهم شده است، اما با توجه به اینکه مشکل حمل و نقل و دسترسی کامیون‌ها به این بندر وجود دارد احتمال تغییر مسیر کشتی‌ها از بندر چابهار وجود دارد چرا که در بندر چابهار به دلیل مشکل حمل بار رسوب و ماندگاری کالا‌های صادراتی و وارداتی بالاست.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: بندر چابهار فرصت مناسبی برای صادرات کالا‌های کشاورزی است که باید هر چه سریعتر مشکل دسترسی و حمل و نقل کامیون‌ها و نیز خط آهن این بندر برطرف شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 215
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران