پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488383 تاریخ : 1398/05/03-17:56:44
,17,11,
معاملات مسکن در تهران 60 درصد کاهش یافت

بانک مرکزی اعلام کرد؛

معاملات مسکن در تهران 60 درصد کاهش یافت

طبق گزارش بانک مرکزی، معاملات مسکن در تهران در خرداد 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 60 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گزارشی تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران را در خردادماه امسال (1398) منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، خردادماه امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 6 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 59.8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین درخردادماه امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران بالای 13 میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 4.9 و 104.3 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است که از مجموع 5986 واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا 5 سال ساخت با سهم 39.7 درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند و در عین حال، بیشترین تعداد معاملات در میان مناطق 22 گانه شهر تهران متعلق به منطقه 5 شهری تهران با 15 درصد بوده است.

گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در خصوص اجاره بهای مسکن نیز حاکی از آن است که شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در شهر تهران و در کل مناطق شهری در خردادماه امسال به ترتیب 23 و 20.7 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش داشته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 318
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران