پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450348 تاریخ : 1397/12/11-16:15:47
,8,
معاملات آتی زعفران توجه تولیدکنندگان را جلب کرد

عضو شورای ملی زعفران:

معاملات آتی زعفران توجه تولیدکنندگان را جلب کرد

علی شریعتی مقدم، عضو شورای ملی زعفران معتقد است که معاملات بازار آتی زعفران تاکنون توانسته نظر بسیاری از تولیدکنندگان طلای سرخ را به خود جلب کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی با اشاره به روند مثبت معاملات آتی زعفران و با تاکید بر اینکه کاهش ریسک و تامین منابع بخش تولید نتیجه عرضه محصولات در بورس کالا است، گفت: این بازار توانسته از حدود یک سال گذشته تاکنون به ایجاد شفافیت در بازار زعفران کمک کند.

علی شریعتی مقدم توضیح داد: پیش از این عرضه زعفران به تعاونی روستایی تعلق داشت؛ اما با عرضه این محصول در بورس کالا کمک زیادی به افزایش حجم معاملات زعفران و روند مثبت آن شد.

وی افزود: تداوم عرضه تولیدات کشاورزی در بورس کالا سبب شده تا این بازار بتواند، سرمایه ‌های موجود در بخش حاضر را در قالب خرید گواهی سپرده کالا و معاملات آتی جذب کند.

مدیرعامل گروه بین‌المللی نوین زعفران تصریح کرد: در مجموع عرضه زعفران در بورس کالا را می‌توان مثبت ارزیابی کرد. به خصوص اینکه بنابر استاندارد سازی موجود در بورس کالا، کیفیت محصول عرضه شده در این بازار هم مورد اطمینان است و خریداران می‌توانند نسبت به کیفیت کالا خریداری شده مطمئن باشند. 

عضو شورای ملی زعفران در ادامه به یکی دیگر از نکات مثبت معاملات آتی زعفران در تامین منابع مالی برای تولیدکننده ‌ها خبر داد و گفت: باید توجه داشت که بخشی از تولید زعفران به طور فصلی انجام می شود، به طوریکه این محصول در آبان و آذر برداشت و به مرور عرضه می‌شود. بنابراین، امکان انجام معاملات آتی زعفران سبب می‌شود تا تا با تزریق منابع جدید به این بخش، تولیدکننده ‌ها بتواند از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در بحث زنجیره ارزش زعفران، حلقه‌ های دیگری هم مانند ارزش افزوده و توسعه صادرات وجود دارد که باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم؛ زیرا در این صورت معاملات زعفران در بورس رونق بیشتری هم داشته باشد.

این فعال بازار زعفران، انجام معاملات در بازار آتی را به عنوان ابزار جدیدی برای پوشش ریسک‌ تولیدکنندگان و نیز پیش‌بینی آینده بازار مورد اهمیت دانست و اضافه کرد: معاملات آتی زعفران تاکنون توانسته است در کنترل ریسک‌های این معاملات اثرگذاری نسبی داشته باشد؛ از رو  معاملات حاضر تا حدودی توجه تولیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

 شریعتی مقدم در ادامه گفت: به دلیل پیچیده شدن قوانین تعهدات ارزی، شرایط صادرات این کالا با دشواری‌هایی رو به رو است که  در صورت بهبود آن، بورس منبع و ماخذ مهمی برای فروش‌های صادراتی هم می‌تواند باشد.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت توسعه زیرساخت‌های این معاملات مانند انبارها، رضایت بیشتری از تولیدکنندگان هم به دست خواهد آمد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران