پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452136 تاریخ : 1398/01/10-15:13:16
,17,22,
معافیت 50 درصدی مالیات واحدهای تولید استان های سیل زده

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شهرک صنعتی آق قلا:

معافیت 50 درصدی مالیات واحدهای تولید استان های سیل زده

وزیر صنعت، معدن و تجارت از معافیت 50 درصدی مالیات واحدهای تولید استان های سیل زده خبر داد و گفت: اطمینان داشته باشید تا آغاز به کار شهرک صنعتی آق قلا پیگیر مشکلات واحدهای تولیدی هستم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا رحمانی در بازدید از شهرک صنعتی آق قلا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اولین روزهای سیل استان های مازنداران و گلستان که فرمودند نیروهای مسلح تمام امکانات خود را پای کار بیاورند، گفت: مقام معظم رهبری با این پیام امید را به جامعه سیل زده آوردند. همین طور حضور رییس جمهور در روز جمعه در استان خوزستان، اقدامات سازمان های هلال احمر و مدیریت بحران، فرمانداران و استانداران و تمامی مسئولین نشان از دغدغه آن ها برای رفع مشکلات پیش آمده دارد. 

وی با بیان اینکه مردم خود جوش به میدان آمدند، افزود: روز اول به مسئولین استان مازندان و تمام استان ها ابلاغ کردم، در درجه اول به کمک مردم بیایند. چون در آن روزها اولین دغدغه این بود که مردم آسیب کمتری ببینند. اینکه با کمک همه تلفات انسانی کم شد جای تشکر دارد. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبات اخیر دولت برای صنوف عنوان کرد: مصوباتی که در این باره داده شد، از تمام حوادث مشابه خیلی بیشتر بوده است. دولت به این مسئله نگاه تسهیل گری دارد. البته تا کنون در خصوص صنعت مصوبه ای داده نشده است. مصوبات تاکنون حول محور مردم، کشاورزی، اصناف و اقدامات ضروری بوده است. 
رحمانی ادامه داد: دولت برای مصوبات حوزه صنعت منتظر تکمیل گزارشات است. در این خصوص شهرک آق قلا را داریم که صد درصد آسیب دیده است. شهرک های دیگری هم داریم که آسیب های جزیی دیده اند، ولی در این شهرک واحد ها بیشتر آسیب دیده اند.

ضرورت حفظ تولید

وی ادامه داد: وزارت کشور با همکاری فرمانداری ها و استانداری ها گزارش خوبی ارائه داده است. مطمئن باشید همه ما وظیفه داریم تولید را حفظ و حمایت کنیم و به همین دلیل است که امروز اینجا هستم. دولت تا کنون اقدامات خوبی داشته است و به طور حتم تا آخر کار در کنار شما خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه امسال، سال حمایت از تولید است، افزود: برنامه های پیشین با اقدامات کنونی هم سویی دارد. در این شهرک واحدهای خوبی داریم. ولی اگر در این شرایط حمایت از این واحدها نبود، شاید در بهترین شرایط می توانستند بعد از 13 فروردین آغاز به کار کنند، ولی با کمک دیگران و همت خودشان امروز کار را شروع کردند.

رحمانی ادامه داد: در استان گلستان واحدهای خوبی داریم. سال گذشته میانگین افزایش مصرف برق صنعتی در کل کشور بیش از 7 درصد، ولی در گلستان بالای 30 درصد بوده است و این مسئله نشان می دهد استان گلستان از نظر صنعتی ظرفیت خوبی دارد. محصولات بیشتر واحدها صادراتی است و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحد ها بیمه نبودند، گفت: میزان آسیب ها بسیار متفاوت است و این میزان به نوع محصولات بستگی دارد. به عنوان مثال پودر لباسشویی اگر آب بخورد صد در صد از بین می رود. بسیاری از واحدها مواد اولیه شان را از دست داده اند. البته ما با تمام قوا تلاش می کنیم که تمام واحدها کمترین آسیب را ببینند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه این شهرک از نظر زیر ساختی باید ایمن سازی شود تا دیگر شاهد چنین اتفاق هایی نباشیم، گفت: باید در ساخت واحدهای جدید ضوابط فنی و ساخت و ساز به گونه ای باشد که واحد ها در چنین اتفاقاتی حداقل خسارت را ببینند. برای رفع این مشکلات تا جایی که بتوانیم از مصوبات دولت کمک می گیریم و اگر دولت نتواند کمک کند از منابع خودمان هزینه می کنیم تا در سیل های دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. 
رحمانی با بیان اینکه از روز اول حادثه در این دو استان تمام استان ها شروع به جمع آوری و ارسال کمک کردند، عنوان کرد: البته 26 استان دیگر خودشان هم درگیر سیل شدند، اما در روزهای اول با اتاق اصناف تهران، اصفهان، همدان، البرز، هرمزگان، مرکزی، قزوین و ... برای کمک هماهنگ کردیم.

کمک اتاق بازرگانی

وی با بیان اینکه فقط اتاق بازرگانی ایران 300 میلیون تومان از منابع خودش به اتاق بازرگانی گرگان کمک کرد، تصریح کرد: ما علاوه بر وظیفه اصلی خودمان در صنعت، معدن و صنوف یک وظیفه اجتماعی هم داریم. در بازدید ها یکی از واحدهای آسیب دیده که تولید کنسرو داشت گفت روز اول کنسروهایی که در انبار داشته را بین مردم توزیع کرده است. ماشین آلات معدنی از روز اول به خصوص در استان مازندران به کمک آمدند. یکی دیگر از واحد ها در همین شهرک آسیب دیده 500 میلیون تومان کمک کرده است. همین الان هم برخی از واحدها پیگیر چگونگی کمک موثر هستند. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید در کنار این کمک ها اقدامات فرهنگی هم انجام شود، افزود: کمک ها باید با هماهنگی و برنامه ریزی باشد تا کسانی که قصد کمک دارند بدانند چه اقلامی ارسال کنند. البته خوشبختانه در این حادثه هماهنگی ها تاکنون خوب بوده و با اینکه 26 استان درگیر سیل بودند، در بازار، تامین نان و ... با مشکلی مواجه نشدیم.

رحمانی ادامه داد: مردم درخواست لوازم خانگی و فرش داشتند. از دوستان خواستم کمک ها را به این سمت ببرند تا بتوانیم نیاز اصلی مردم را تامین کنیم.

وی با تشکر مجدد از مقام معظم رهبری در خصوص نام گذاری سال جدید با عنوان« رونق تولید» گفت: این نام گذاری و تلاش برای حفظ تولید فضای مناسبی برای ما ایجاد می کند تا کلان تر وارد حل این مسائل شویم. چرا که راهکار حل مشکلات کنونی ر ونق تولید است.

تنظیم بازار با رونق تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اگر بخواهیم بازار تنظیم شود، باید تولید را رونق دهیم. در قسمت هایی که تولید بهتری داریم در بازار هم مشکلی نداریم. قسمت هایی که به واردات وابسته است دچار مشکل هستیم. اشتغال هم که دغدغه همه است به رونق تولید وابسته است. در این شهرک صنعتی 3 هزار نفر اشتغال دارند. توسعه مناطق، درآمد و معیشت مردم و ... تحت تاثیر تولید است.

رحمانی با اشاره به اینکه امسال در چند لایه برنامه ریزی کردیم تا معادن، صادرات و صنایع خاص را توسعه دهیم، عنوان کرد: در برخی از صنایع مثل پوشاک، صنایع دریایی، لوازم خانگی و .. ظرفیت های نهفته ای داریم که قابلیت بسیاری دارند.

وی با تاکید بر اینکه طبق مصوبات اخیر واحدهای تولیدی مناطق سیل زده امسال 50 درصد از مالیات معاف هستند، گفت: ما ظرفیت های خوبی داریم و مردم هم پای کار هستند. اطمینان داشته باشید تا این شهرک آغاز به کار کند به طور حتم پیگیر مسائل خواهیم بود. ما به عنوان وکیل مدافع شما تمام این موارد را پیگیر هستیم و دولت هم در کنار شما است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با تشکر از صبر، شکیبایی و همراهی مردم گلستان گفت: این بحران ها تمام می شود، ولی بعضی از اتفاقات مثل توزیع کنسرو توسط واحد تولیدی آسیب دیده در ذهن ها می ماند. مردم گلستان در این بحران نشان دادند که سطح همکاری، نجابت، وحدت، همدلی و صبر خیلی بالایی دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 235
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران