پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 388870 تاریخ : 1397/07/21-12:29:57
,25,
معادن سنگ تزئینی کوچک مقیاس توسعه می یابند

براساس تفاهم نامه ای میان طرح احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس با 2 تشکل؛

معادن سنگ تزئینی کوچک مقیاس توسعه می یابند

براساس تفاهم نامه صورت گرفته میان طرح احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس (شرکت تهیه و تولید مواد معدنی) با 2 تشکل معدنی، معادن سنگ تزئینی کوچک مقیاس توسعه می یابند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مجری و هماهنگ کننده طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با خانه معدن ایران و انجمن سنگ با هدف ایجاد همکاری در زمینه های فنی، منابع مالی، داده ها، اطلاعات و نیروی انسانی تفاهم نامه امضا کردند.

این تفاهم نامه در راستای فعال سازی معادن کوچک، افزایش سطح اشتغال، افزایش تولیدات معدنی، حل مشکلات معادن کوچک، حمایت از فرآوری و ایجاد ارزش افزوده و در نهایت، دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و نیز استفاده از ظرفیت ها و توانایی های علمی است.
موضوع های این تفاهم نامه شامل آسیب شناسی و طبقه بندی موانع تولید سنگ های تزئینی به ترتیب اولویت استانی، حمایت و اجرای طرح های تولیدی و تحقیقاتی مشترک، توسعه همکاری های مشترک ملی و بین المللی، شناسایی منابع و اجرای راهکارهای مناسب برای جذب آنها است.
همچنین، همکاری در زمینه فناوری اطلاعات، رفع نیازهای طراحی و مهندسی، احداث زیرساخت ها، افزایش بهره وری کل عوامل تولید و رفع نیازهای تکنولوژی و مهندسی مربوط به واحدهای فرآوری سنگ تزئینی، از دیگر موضوع های تفاهم نامه مذکور است.
از جمله موارد همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، هماهنگی مجوزها و حل و فصل مسائل حقوقی، ارائه اطلاعات معدنی و فرآوری به شورای همکاریمعادن کوچک، حمایت از تجمیع معادن کوچک در منطقه معدنی، حمایت برای ایجاد زیرساخت های واحدهای معدنی، انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی سنگ های تزئینی و ارائه فناوری های نوین است.
خانه معدن ایران و انجمن سنگ نیز طبق این تفاهم نامه همکاری لازم را با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اقداماتی همچون برگزاری جلسات در استان های مختلف، آموزش، ارتقای ایمنی و بهره وری، ارائه آمار و اطلاعات واحدها و نیز آسیب شناسی و طبقه بندی موانع تولید معادن سنگ های تزئینی و واحدهای فرآوری و تجزیه و تحلیل آنها به عمل می آورند.
افزون بر این، تامین منابع مالی از طریق موسسات مالی و اعتباری داخلی برای مشارکت در استخراج، ارائه خدمات فنی و تامین ماشین آلات و همچنین معرفی سرمایه گذاران داخلی و خارجی به واحدهای معدنی و فرآوری سنگ تزئینی از دیگر موارد همکاری 2 تشکل مذکور است.
مدت اجرای این تفاهم نامه 5 سال است که تمدید آن با توافق طرف ها امکان پذیر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران