پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 592064 تاریخ : 1400/09/24-09:33:01
,10036,2,22,
مصاحبه با مدیر استانی بانک صنعت و معدن استان اردبیل در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه های آتی این مدیریت

مصاحبه با مدیر استانی بانک صنعت و معدن استان اردبیل در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه های آتی این مدیریت

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، در استان اردبیل واحدهای صنعتی مانند سیمان، لاستیک، شیر خشک صنعتی، رنگ، ابراز آلات صنعتی، آب معدنی، ریسندگی، فرآورده های لبنی، آجر سفال، کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، پنبه پاک کنی ها، فولاد، نئوپان سازی، سرد خانه های صنعتی، صنایع غذایی، لوله و اتصالات پلی اتیلن و قطعات خودرو فعال هستند؛ در بخش معدن نیز استان اردبیل در زمینه ذخایر مصالح ساختمانی جزء استانهای ممتاز به شمار می رود ولی در زمینه ذخایر فلزی و غیر فلزی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست؛ البته در سالهای اخیر، مطالعات و فعالیتهای اکتشافی پراکنده ای در ارتباط با اکتشاف کانی های فلزی و غیر فلزی صورت گرفته است که به شناسایی و معرفی ذخایر قابل توجهی در زمینه سنگهای ساختمانی و تزیینی، مصالح ساختمانی و صنعتی، سنگها، کانیهای صنعتی و کانیهای فلزی منتهی شده است. در همین راستا روابط عمومی بانک صنعت و معدن در مصاحبه با احمد علامه مدیر استانی و رئیس شعبه اردبیل در خصوص عملکرد، دستاوردها و عوامل مؤثر در موفقیت کارکنان این شعبه به گفتگو نشسته است که مشروح آن در ادامه می آید؛

1- در راستای تحقق شعار سال"تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" چه برنامه هایی دارید؟
با عنایت به این که سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است، لذا به منظور تحقق شعار سال، این شعبه بر اساس سیاستهای اعتباری مصوب هیأت مدیره محترم در سال 1400 و به منظور تأمین مالی طرح های اولویت دار با تمرکز بر طرح های نیمه تمام و توسعه ای جهت ایجاد اشتغال و تأمین سرمایه درگردش طرح های فعال و در بدو بهره برداری به منظور تثبیت اشتغال و احیاء واحدهای راکد برنامه ریزی نموده است.

2- مهمترین سیاست ها و استراتژیهای شعبه در سال 1400 چیست؟
در سال جاری و در راستای تحقق شعار سال و حفظ و بهبود اشتغال، مهمترین برنامه این شعبه تلاش در جهت تحقق برنامه های عملیاتی ابلاغی توسط ستاد بانک، شامل جذب منابع (با بهره مندی از مزایای بانکداری شرکتی و بانکداری دیجیتال )، افزایش کارمزدها، کاهش مطالبات غیرجاری و ریسک مطالباتی می باشد.

3- مهمترین اقدامات انجام شده در سال 99 چه بوده است و چه میزان درتحقق برنامه های سال گذشته موفق بوده اید، دلایل موفقیتتان چه بوده است ؟
در سال گذشته این بانک در تکمیل و راه اندازی طرح های بزرگ از جمله احداث واحد پتروشیمی و تأمین سرمایه درگردش صنایع بزرگ استان بالاخص صنعت فولاد ، تایر و فرآورده های بتنی سیمانی نقش برجسته ای داشته و بطور کلی برنامه های ابلاغی به این بانک در این مسیر محقق گردیده و در رسیدن به این هدف دلایل مؤثری از جمله حمایت مدیران محترم ستادی در تأمین منابع لازم جهت حمایت از واحدهای تولیدی مزبور و همچنین تلاش مستمر همکاران شعبه به منظور اجرای مصوبات، نقش به سزایی داشته است.

4- با توجه به مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا چه اقدامات و راهکارهایی برای حمایت از تولیدکنندگان استان خود دارید؟
به منظور حمایت از تولیدکنندگان استان، این شعبه نسبت به امهال به موقع تسهیلات برخی از واحدهای تولیدی مطابق بخشنامه ستاد کرونا اقدام نموده و در خصوص مابقی مشتریان تسهیلاتی نیز، حداکثر تعامل را از نظر وصول مطالبات بانک داشته است.

5- پس از تدوین سیاستهای اعتباری و راهبردی بانک در سال1400، برای اجرای مؤثر سیاست ها و به منظور ایجاد هم افزایی و چابک سازی سازمان، چه اقداماتی را مؤثر می دانید؟
با عنایت به ابلاغ سیاست های اعتباری سال 1400، این شعبه در تمامی بخش ها اعم از تجهیز منابع، تخصیص منابع و وصول مطالبات، جهت نیل به اهداف خود، نسبت به تشکیل جلسات متعدد و تحلیل نقاط ضعف و قوت شعبه اقدام و در جهت رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی نموده و حداکثر تعامل سازنده با همکاران محترم ستادی بالاخص بدنه کارشناسی را موثرترین اقدام در جهت هم افزایی و چابک سازی سازمان می داند.

6- برای اجرای حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال چه اقداماتی در شعبه تحت مدیریت شما صورت گرفته است؟
این شعبه در راستای اجرای حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال، جلسات متعددی با همکاران شعبه تشکیل داده و در این جلسات کلیات بانکداری شرکتی و دیجیتالی تشریح گردیده است و نسبت به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان خوش سابقه از طریق تشکیل جلسات با مدیران شرکت ها اقدام و نهایتاً تعدادی از مشتریان بزرگ استان جهت استفاده از مزایای بانکداری شرکتی و دیجیتالی به ستاد بانک معرفی گردیدند.

7- از چه روشهایی برای جذب منابع بیشتر در استان استفاده می کنید؟
با عنایت به اینکه جذب منابع ارزان قیمت در وضعیت کنونی کشور مستلزم ارائه خدمات تشویقی از طرف بانکها بوده و از طرفی بانک صنعت و معدن تنوع کمتری در این خصوص دارد ، لذا این شعبه به منظور جذب منابع ضمن تعامل با مشتریان بزرگ و خوش حساب و تکریم آنان از طریق کاهش مدت زمان ارائه خدمات بانکی و پاسخگویی و ارائه مشاوره به موقع بر اساس نیاز آنان، اعتبار سنجی دقیق و رعایت بهداشت اعتباری در پذیرش مشتریان جدید و به تبع آن وصول به موقع اقساط سررسید شده، وصول مطالبات غیر جاری از طریق انجام مذاکرات متعدد و ارائه راهکاری های برون رفت از مشکل از را جهت جذب منابع جدید با جدیت در دستور کار دارد.

8- طی یکسال گذشته به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت کرده اید؟
در سال گذشته در بخش سرمایه درگردش به تعداد 7 طرح در صنایع فولاد،تایر سازی،کانی غیرفلزی و در بخش سرمایه ثابت به یک طرح در بخش تولید محصولات پتروشیمی و همچنین در بخش اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به تعداد 54 نفر، جمعاً به مبلغ 2353 میلیارد ریال پرداخت گردیده است. همچنین به شرکت رویای هفت آسمان سبلان از طرحهای ستادی این بانک، که از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به مبلغ 5 میلیون یورو استفاده نموده، تسهیلات تکمیلی –سرمایه ثابت ریالی به مبلغ 87 میلیارد ریال پرداخت نموده است.

9- وضعیت استان از نظر توسعه صنعتی چگونه است و شما چه پتانسیل هایی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان می شناسید؟
استان اردبیل که در شمال فلات ایران واقع شده است با سه استان آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان همسایه بوده و همچنین دارای 282 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان است که بازار بالقوه ای را در اختیار صنعتگران استان قرار داده است. میزان اشتغال در بخش صنعت استان 6.25 درصد می باشد که پایین تر از میانگین کشوری بوده و در مقابل به علت برخورداری از 776 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی، نزولات آسمانی مناسب و منابع آب قابل استحصال، اقلیم های متنوع آب و هوایی و منابع طبیعی مستعد، امکان فعالیت در اکثر زیربخش های کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی، دام و طیور، زنبور عسل و شیلات فراهم شده و سهم اشتغال در بخش کشاورزی با 8.33درصد بسیار بالاتر از میانگین کشوری است.
استان اردبیل به لحاظ برخورداری از اقلیم مناسب به ییلاق ایران شهرت یافته و ظرفیت های بی نظیری در حوزه طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارد و گردشگری و صنعت توریسم یکی از مهم ترین محورهای توسعه استان به شمار می رود.
در استان اردبیل 16 شهرک صنعتی و 15 ناحیه صنعتی مجموعاً به مساحت 1356 هکتار بصورت سند ثبتی و یا درحال واگذاری وجود دارد. در بخش صنعت، تعداد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده در کل استان 1143 واحد با اشتغال 21000 نفر و سرمایه گذاری 650.000 میلیارد ریال باشد. همچنین 95 درصد از کل واحدهای صنعتی و معدنی استان را واحدهای SME تشکیل می دهند.

10- برای وصول مطالبات چه برنامه و راهکاری دارید؟
برنامه اصلی شعبه در ارتباط با وصول مطالبات، قبل از انعقاد قرارداد با پذیرش مشتریان دارای اهلیت لازم از طریق اعتبار سنجی دقیق و پس از انعقاد قرارداد پیگیری های لازم در ارتباط با مطالبات غیرجاری شامل تماس های تلفنی، اخطارهای کتبی، بازدیدهای دوره ای، تشکیل جلسات متعدد با مشتریان و نهایتاً تهیه گزارشهای کارشناسی و تعامل دائمی با ستادهای تسهیل استانی جهت تعیین تکلیف مطالبات بانک می باشد ، همچنین با توجه به آیین نامه های ابلاغی ویژه هر سال ( از جمله بند "ل" تبصره 16 و قانون تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی کشور و... ) شعب، مشتریان مشمول را دعوت و پس از تشکیل جلسات و توضیح مزایای آیین نامه های ابلاغی، آنها را جهت تسویه حساب یک جای مطالبات بانک ترغیب می نماید.

11- چه برنامه هایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان دارید؟برای افزایش کارمزدها چه راهکارهایی دارید؟
تشویق مشتریان جهت استفاده از مزایای بانکداری دییجیتالی و شرکتی، اعطای تسهیلات سرمایه درگردش جهت واحد های فعال و ایجاد فرصت و امهال بدهی غیرجاری برای طرح های مشکلدار فعال مهمترین برنامه شعبه جهت خدمات رسانی به مشتریان می باشد و شعبه به منظور افزایش کارمزدهای خدماتی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، اعطای ضمانت نامه اعتباری و گشایش اعتبار اسنادی را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

12- با توجه به افزایش سطح اختیارات شعب، تعامل شما با ستاد بانک چگونه است و چه انتظاری از ستاد دارید؟
با توجه به دیدگاه سالهای اخیر اعضا محترم هیأت مدیره بانک مبنی بر انجام کارگروهی و توجه به پتانسیل همکاران شعب و نظر به این که بخش عمده تسهیلات درخواستی متقاضیان فراتر از حدود اختیارات شعبه بوده، لذا در تمامی مراحل اعطای تسهیلات این شعبه با مدیران و همکاران محترم ستادی تعامل مناسبی داشته است و همچنین به منظور پاسخگویی به موقع به متقاضیان و مدیران استانی تسریع در روند تصویب تسهیلات و ابلاغ به شعب از جمله انتظارات این شعبه از ستاد می باشد.

13- تعامل شما با مقامات ارشد استانی نظیر(استانداری، وزارت اموراقتصادی و دارائی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟
حمایت های مدیران محترم ارشد بانک از همکاران شعب موجب گردیده شعب بانک تعامل سازنده ای با مقامات استانی داشته باشند.

14- به نظر شما نقش نیروی انسانی کارآمد در موفقیت و برتری شعب چیست؟ برنامه شما برای افزایش سطح مهارت و دانش کارکنان مجموعه خود و فرآیند جانشین پروری چیست؟
سرمایه انسانی مهمترین رکن یک سازمان بوده و پیشرفت و اعتلای سازمان در گروی افزایش عملکرد نیروی انسانی از طریق دریافت آموزش های به روز و تعهد و مسئولیت پذیری کارکنان است. بنابراین افزایش مهارت ها و دانش کارکنان از طریق آموزش منظم و از طریق برنامه های به روز و در امتداد آن جانشین پروری، اهمیت بسیاری داشته و این شعبه حداکثر تلاش را در جهت برنامه ریزی مؤثر در این خصوص دارد.

15- روش شما برای استفاده از ایده ها و پیشنهادات همکارانتان در جهت بهبود فعالیتهای شعبه چیست؟
خلاقیت و نوآوری همکاران در ارائه خدمات به مشتریان در چارچوب اختیارات و دستورالعمل های داخلی و برون سازمانی، اصلی ترین مزیت رقابتی یک واحد خدماتی نظیر بانک می باشد. از این رو تمامی تصمیم گیری های مهم این شعبه از طریق مشورت و اخذ نقطه نظرات و ایده های کارشناسی شده ی همکاران شعبه صورت می گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 328
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران