پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 420952 تاریخ : 1397/08/17-16:51:58
,12,
مشکلات پیش روی مترو تهران - بخش اول

گزارش

مشکلات پیش روی مترو تهران - بخش اول

مترو تهران با وجود مزایای فراوانی که دارد، مشکلاتی هم در پی دارد که موجب نارضایتی مسافرین شده که در این گزارش به این مشکلات پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، مترو وسیله نقلیه‌ای که روزانه بیش از دو میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. نخستین مسیر فعال، خط 5 مترو بود که میان تهران و کرج مسافران را جا به ‌جا کرد و در 16 اسفند 1377 فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز نمود. با گذشت زمان دیگر خطوط مترو راه اندازی شد. تازه‌ترین خط افتتاح شده متروی تهران افتتاح 6 کیلومتر میانی خط 7 در سال جاری با 5 ایستگاه است.

این وسیله نقلیه عمومی مزیت‌هایی نظیر کم هزینه بودن آن، دوری از ترافیک، سهولت در زمان و کاهش آلودگی هوا را دارد اما در کنار این مزیت‌ها، معایبی نیز دارد.

سال گذشته مترو خط 5 (کرج - تهران) به مدت یکسال روزهای جمعه بمنظور بازسازی خطوط ریلی بسته بود که مسافران مجبور به استفاده از وسایل نقلیه دیگر شدند، پس از گذشت یکسال مجددا روزهای جمعه مترو شروع به مسافرگیری کرد، پس از اتمام بازسازی، مسافران شاهد خرابی‌های مکرر خط 5 و توقف بیش از اندازه قطار شدند! بطوری که قطار عادی این خط مجبور به رد کردن بدون توقف یک یا دو ایستگاه برای رسیدن در زمان مقرر به ایستگاه مقصد بود. همچنین نبود پله برقی در ایستگاه محمدشهر موجب نارضایتی مردم شده است.

 

معطلی بیش از اندازه در برخی ایستگاه‌ها

جدا از مشکلات خط 5 مترو ، خط 3 (آزادگان - قائم) خطی که فاصله زمانی بسیاری می‌گذرد تا قطار به ایستگاه‌های این خط برسد، تعداد مسافران بسیاری در ایستگاه‌ها منتظر می‌مانند تا قطار برسد بطوری که تجمع بیش از حد مسافران باعث می‌شود مابقی مسافرانی که با این خط رفت و آمد دارند مجبور شوند چند قطار را از دست داده تا بتوانند سوار شوند. نبود واگن و قطار به تعداد مناسب باعث به وجود آمدن چنین مشکلی شده است همچنین عدم مشارکت مردم در سوار و پیاده شدن از قطار غیر قابل انکار نیست، از این رو ازدحام بیش از حد مسافران موجب به خطر افتادن سلامتی و آسیب جدی به آنها می‌شود.

 

اختصاص واگن بیشتر به بانوان

همچنین واگن‌های اختصاص داده شده به خانم‌ها در خط 5 ، دو واگن و در دیگر خطوط یک و نیم واگن ابتدا و انتهایی است، که در ساعات پرتردد و ازدحام جمعیت نیمی از آن‌ها مجبور می‌شوند تا آمدن قطاری بعدی منتظر بمانند. با توجه به این امر خواسته آنها این است که در ساعات پرتردد واگن بیشتری به خانم‌ها اختصاص داده شود.

 

عدم وجود سرویس‌های بهداشتی در ایستگاه‌های شهری

نبود سرویس بهداشتی در برخی از ایستگاه‌های مترو شهری از دیگر مشکلاتی است که مردم را به اعتراض واداشته است، طبق گفته مسئولین ذی ربط؛ به دلیل کمبود فضا در ایستگاه‌های زیرزمینی و همچنین رعایت مسائل بهداشتی برای مسافران، امکان استفاده از سرویس‌های بهداشتی داخل ایستگاه‌های شهری فقط برای قشر خاص، سالمندان و کودکان وجود دارد.

 

همچنین نبود تهویه مناسب قطارها در زمان ازدحام جمعیت موجب نارضایتی مسافرین شده است.

طبق مصاحبه پیش‌تر خبرنگار بانک و صنعت با علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران ، علی امام بیان کرد: مترو به عنوان گران‌ترین پل حمل و نقل عمومی شناخته می‌شود و ساخت و تجهیزات آن هزینه‌های بسیار بالایی دارد، اگر حمایت کامل صورت نگیرد سال‌ها طول میکشد تا مترو در تهران به عنوان پایتخت کشور تکمیل گردد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 365
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران