پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433549 تاریخ : 1397/09/25-12:06:50
,11,10028,
مشکل ترخیص واگن های متروی تهران بانکی است

مشکل ترخیص واگن های متروی تهران بانکی است

گمرک جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبر ترخیص نشدن واگن های متروی تهران اعلام کرد: مشکل واگن های متروی تهران بانکی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران هفته گذشته در جلسه علنی شورای شهر، گفت: اکنون 70 واگن مترو در گمرک در حال خاک خوردن است و باید به سرعت این ظرفیت را به کار بگیریم. 

گمرک درباره ترخیص این واگن ها روز یکشنبه توضیح داد که روش خرید قطعات این واگن ها به صورت گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) و از محل تسهیلات ارزی بود و اظهار این کالاها به گمرک پس از ارسال اسناد از طرف فروشنده به بانک عامل و ظهرنویسی اسناد از سوی بانک شهر و واگذاری اسناد به شرکت متروی تهران، امکان پذیر بوده است. 
براین اساس شرکت متروی تهران در این مدت جهت دریافت اسناد گمرکی و حمل این کالاها فرآیندهای فوق الذکر را طی کرده و با توجه به بررسی های انجام شده تا این لحظه این قطعات به گمرک اظهار نشده است.
بر اساس پیگیری های گمرک و با توجه به اظهارات مسئولان شهرداری تهران مشکلات مربوط به تسهیلات ارزی قطعات واگن ها از سوی شهرداری حل و این تسهیلات دریافت و تحویل بانک شده و اسناد حمل و گمرکی مربوطه از بانک شهر دریافت شده است. 
در صورت اظهار قطعات واگن های متروی تهران به گمرک در کمترین زمان ممکن تشریفات گمرکی این کالاها انجام و از گمرک ترخیص خواهد شد.
به گفته مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور سالانه 800 میلیون مسافر از 193 ایستگاه موجود مترو در کشور جا به جا می شوند و طبق برنامه های انجام شده تا سال 1402 با افزایش طول خطوط مترو به 583 کیلومتر، تعداد مسافران جا به جا شده به 2 میلیارد نفر در سال خواهد رسید. 
به گفته وی، اکنون یک هزار و 739 واگن فعال در خطوط مترو کشور مورد استفاده قرار گرفته اند و تا سال 1402 این تعداد به بیش از 2 هزار واگن خواهد رسید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 392
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران