پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265522 تاریخ : 1395/11/07-17:58:56
,17,22,10030,
مشاور وزیر تعاون: شاخص های کارآفرینی کشور رو به بهبود است

مشاور وزیر تعاون: شاخص های کارآفرینی کشور رو به بهبود است

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: شاخص های جهانی کارآفرینی که هر ساله توسط سازمان دیدبان جهانی کارآفرینی منتشر می شود و ایران نیز عضوی از این سازمان است نشان می دهد که شاخص های ما نسبت به گذشته رو به بهبود است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،محمد رضا سپهری، پنجشنبه در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان فارس و بیست و هشتمین جشنواره امتنان از کارگر نمونه، گروه کار نمونه و واحدهای نمونه این استان در شیراز، بیان داشت: موضوع کارآفرینی، بحث درک فرصت ها، شکوفایی و مدیریت استعدادهاست. 

وی افزود: امروزه دنیا از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد مردمی در حال حرکت است و اقتصاد مقاومتی هم که چیزی نیست جز اقتصاد مردمی و دانش بنیان بر این نکته تاکید دارد که ما باید اقتصاد را از سمت اقتصاد دولتی و نفتی به سمت اقتصاد مردمی پیش ببریم.
سپهری ادامه داد: برای اینکه دانش آموختگان ما در شبکه های راهبری نقش خود را به خوبی ایفا کنند، شایسته است که کار آفرینان و خیران در این زمینه به آنان یاری دهند. 
وی، با اشاره به حرکت دنیای امروز به سمت جهانی شدن و فرصت ها و تهدیدهایی که از این رهگذر فرا روی کشورمان قرار دارد، اظهار داشت: امروزه دنیا روش های جدید بازاریابی را توصیه می کند و ما باید شبکه های بازاریابی نوین را در کشور ایجاد کنیم و بدانیم که شکافی که بین ما و دنیا وجود دارد با کار، تلاش و کارآفرینی قابل پر شدن است.
این مقام مسئول گفت: امیدواریم این جشنواره به تشکیل شبکه ها و خوشه های کارآفرینی در کشور کمک کند و بتوانیم میزان مشارکت کشور را که هم اینک حدود 39 تا 40 درصد است به حداقل نرخ مشارکت جهانی یعنی 60 درصد برسانیم و بتوانیم درکشور خودمان از هنر ترکیب منابع، مدیریت، فناوری، نوآوری، منابع انسانی و سرمایه های انسانی و سرمایه های اجتماعی استفاده کنیم.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی افزود: اگر نتوانیم این ترکیب را ایجاد کنیم، مولفه های اصلی محیط کسب و کار که یا کارگزاران اقتصادی، یا عوامل تولید و یا بازارها هستند نمی توانند در کشور ما شکل بگیرند.
سپهری بیان کرد: برای اینکه بتوانیم جریان های تحولی را در اشتغال کشور ایجاد کنیم باید هفت جریان اساسی که شامل مهارت افزایی، فراهم کردن زمینه مساعد برای سرمایه گذاری، رشد و تولید، بهبود شاخص های محیط کسب و کار، تامین زیرساخت ها برای سرمایه گذاری و تولید، فراهم کردن تقاضا، فراهم کردن شرایط برای بازاریابی و فرهنگ مناسب کارآفرینی را برای جوانانمان به ارمغان آوریم.
وی افزود: نظام اداری باید تسهیل گر و پرورش گر باشد نه ایجاد کننده مانع و مدیران ما نیز باید در دستگاه ها تسهیل گر باشند.
سپهری اظهار کرد: اقتصاد ما دچار کاستی هایی است و بی ثباتی در جهت گیری های اقتصادی وجود دارد و دولت تدبیر و امید در تلاش است که این ثبات را برای نجات اقتصاد کشور به کشور بازگرداند.
او اظهار کرد: در کشور ما توزیع مقدم بر تولید و مصرف مقدم بر تولید است و تمایل به کارگریزی بیش از کاردوستی است و ما نیازمند این هستیم که ذهنیت جامعه، جوانان و مدیران را اصلاح و کمک کنیم که ارتباط بین بخش های مالی و بانکی با واحدهای تولیدی و اقتصادی بهبود یابد.
وی گفت: ما باید به سمت کاهش نرخ سود بهره های بانکی و سود بانکی حرکت کنیم تا اقتصاد از رکود خارج شود.
در این آیین از چهار کارآفرین برتر و هشت کارگر نمونه در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی، 2 گروه کار نمونه و 11 واحد نمونه استانی و همچنین یک کارگر نمونه و یک واحد نمونه کشوری، تجلیل شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 414
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران