پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265098 تاریخ : 1395/11/03-09:49:10
,10030,
مشاغل جدید IT وICT نیازمند ارتقای مهارت است

مشاغل جدید IT وICT نیازمند ارتقای مهارت است

معاون وزیر کار با اشاره به عدم تناسب آموزش‌های دانشگاه‌ها با نیازهای بازار کار بر لزوم افزایش سطح مهارت شاغلان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدامین سازگارنژاد، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای 7000 استاندارد آموزشی شغل و شایستگی را تدوین کرده و توسعه و گسترش این استانداردها را مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز تکنولوژی‌ها مدام در حال پیشرفت هستند، ادامه داد: در حوزه کار هر روز با شکل گیری مهارت و شغل جدیدی روبه رو هستیم و مشاغل قبلی تحت تاثیر این تکنولوژی نیازمند مهارتهای جدید هستند. به همین دلیل دانش مهارتی شاغلان باید افزایش یابد و علاوه بر شاغلان، بیکاران هم به فراگیری مهارت بپردازند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه مهارت موجب تولید ثروت و ارزش افزوده در کشور می‌شود، افزود: در حال حاضر خروجی سیستم آموزشی ما بیانگر آن است که آموزشهایی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود عمدتا متناسب با نیاز بازار کار نیست و افراد مجدد به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بازمی‌گردند.

به گفته وی آموزشهای مهارتی موجب پیوند دنیای دانش و دنیای کسب و کار می‌شود و این پیوند باید به توانمندی نیروی کار و تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار بیانجامد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به نقش تاثیرگذار IT و ICT در توسعه صنعت و مهارت در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: برای آنکه جامعه‌ای پیشرو و رشد یافته داشته باشیم باید به مهارت آموزی تکیه کنیم چون در دنیای امروز، مهارت آموزی و تکنولوژی در کنار تجارب سایر کشورها و ملتها ارتقا پیدا می‌کند.

سازگارنژاد با بیان اینکه اطلاعات و ارتباطات دو ابزار اساسی و موثر در حوزه آموزش، صنعت و کارآفرینی است افزود: در حال حاضر بسیاری از مشاغل جدید IT و ICT به سطوح بالایی از مهارتها نیاز دارند و با توجه به گستردگی و اهمیت وسایل ارتباطاتی و اطلاعاتی در زندگی روزمره لازم است که دانش آموختگان، کارآفرینان و افراد جویای کار مهارتهای لازم را فرا بگیرند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 510
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران