پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452579 تاریخ : 1398/01/19-17:16:09
,11,22,
مسیر ریلی ترانزیتی اهواز – اندیمشک قطع شد

معاون و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان اعلام کرد:

مسیر ریلی ترانزیتی اهواز – اندیمشک قطع شد

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفت: با دستور مقام عالی وزارت به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان حضور پیدا کردیم تا به عنوان هماهنگ کننده بخش‌های مختلف وزارتخانه گزارشات لازم ارائه شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان درخصوص دستور محمد اسلامی در زمینه حضور در استان خوزستان و رصد شرایط به وجود آمده از سیلاب این سیلاب و انجام اقدامات مناسب در این زمینه اظهار کرد: بعد از اعلام و دستور آقای وزیر به عنوان نماینده تام‌الاختیار ایشان در استان خوزستان به عنوان هماهنگ‌کننده بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی درخصوص سیل در این استان مستقر شده‌ایم تا گزارشات لازم به ایشان ارائه شود.

وی ادامه داد: امروز صبح هم جلسه ستاد بحران اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور کلیه مدیران بخش‌های مختلف وزارتخانه در این اداره کل برگزار شد و در این جلسه اهم برنامه‌ها و مشکلاتی که وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه درخصوص اقداماتی که باید در بخش شبکه جاده‌ای و ریلی استان صورت بگیرد تا از آب‌گرفتگی معابر و شهرهای استان جلوگیری‌شود بحث و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: همچنین در این جلسه برنامه‌ای تدوین شد که بعد از فروکش کردن سیل اقدامات فوری جهت بازگشایی مسیرهای اصلی و روستایی که آب داخل آن‌ها آمده است، انجام شود. همان طور که می دانید استان خوزستان شرایط ویژه‌ای دارد و بعضی محورهای اصلی استان که جاده ترانزیتی و ملی ما به حساب می آیند متاسفانه دچار آبگرفتگی شده‌اند و مسیر آنها قطع شده است.

نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان درخصوص محورهای آسیب دیده این استان گفت: از جمله محورهای آسیب دیده محور چهار خطه اهواز به اندیمشک است که عملا مسیر اصلی استان به بندر امام یا بنادر جنوبی و همچنین به سمت شمال کشور و پایتخت است که آسیب دیده است. دو باند از این محور را کاملا آب گرفته و آن را مسیل اعلام کرده‌اند.

وی افزود: مسیر جایگزین این محور از طریق اهواز به سمت شوشتر – دزفول و اندیمشک است. این مسیر جایگزین کمی پیچیدگی و سختی برای مردم به همراه دارد چرا که ظرفیت آن‌ها کم است. همان‌طور که می‌دانید روزانه 42 هزار وسیله نقلیه از محور اهواز – اندیمشک عبور می‌کردند که حالا با این حجم در مسیر جایگزین قطعا دچار گره ترافیکی خواهند شد.  

وی ادامه داد: دیگر محور آسیب دیده استان محور اهواز – آبادان است که در بعضی نقاط  دچار آبگرفتگی شده و در 4، 5 کیلومتری اهواز آب سطح جاده را گرفته و یکی از پل‌های این محور را دچار آسیب کرده است. حدود 120 روستا هم در استان آبگرفتگی دارند و مسیرهای روستایی این روستاها ارتباط جاده‌ای نداشته و قطع هستند.

خادمی درخصوص آسیب‌های وارد شده به خطوط ریلی استان خوزستان افزود: در مسیر ریلی هم در استان خوزستان سیلاب‌ها آسیب‌های جدی رسانه‌اند. در مسیر راه‌آهن اهواز – اندیمشک به طول 20 کیلومتر آبگرفتگی دارد که در 2 کیلومتر آن وضعیت کاملا بحرانی است و بستر ریل را سیلاب‌ها شسته است.

وی افزود: به همین خاطر مسیر ریلی اهواز – اندیمشک قطع بوده به جز مسیرهای ترانزیتی جاده‌ای ما در چهار خطه اهواز – اندیمشک ریل استان هم که از بندر امام که به خرمشهر و سپس به اهواز می‌آید قطع است.

رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در زمینه برنامه‌های مدنظر  درخصوص راه‌اندازی مجددی مسیرهای جاده‌ای و ریلی آسیب دیده بعد از فروکش کردن سیل اظهار کرد: در حال حاضر با تلاش راه‌آهن شرکت جمهوری اسلامی ایران مسافرانی که به خوزستان می‌آیند در اندیمشک پیاده شده و از طریق جاده به وسیله اتوبوس به اهواز منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: سعی شده است در این شرایط خاص مسافرانی که با قطار از تهران یا شمال کشور به اهواز می‌آیند شرایط حضورشان در استان خوزستان فراهم شود. به همین خاطر در برنامه‌ریزی صورت گرفته بحث حمل و نقل ترکیبی در خوزستان با هماهنگی بخش‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای و ریلی برقرار شده و کار با تلاش مجموعه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی به خوبی در حال انجام است.

خادمی با اشاره به دیگر اقدامات مناسب صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان درخصوص شهر سوسنگرد که حفاظت از آن برعهده این وزارتخانه و مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان گذاشته شده است، اظهار کرد: درخصوص سوسنگرد که مهمترین شهر استان خوزستان از نظر جمعیتی است که در بحران قرار گرفته است 8 کیلومتر سیل‌بند احداث شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مجموعه اقدامات صورت گرفته در سوسنگرد تا الان با تلاش‌های شبانه‌روزی همه پرسنل راه و شهرسازی و پیمانکاران بخش خصوصی با توجه به تجهیزاتی که در اختیارشان گذاشته شده از ورود آب به این شهر جلوگیری شده است. تمام نیروها با تمام توان در حال فعالیت هستند و همه مجموعه در حال تقویت این سیل‌بندها هستند.

وی افزود: با توجه به آمار داده شده اداره بنادر و دریانوردی آبادان حفاظت از اروندکنار و شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان را برعهده دارد و اداره کل بنادر استان خوزستان تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار دادها ست. این تجهیزات و ماشین‌آلات ارسالی جهت حفاظت و ترمیم سیل‌بندها و دیگر کارهای ضروری است که مردم نیاز دارند. همچنین بخش راهداری استان هم به شدت در حال ایجاد سیل‌بند است تا از آب‌گرفتگی و آسیب رسیدن به محورها جلوگری کند تا در ادامه اقدامات بعدی انجام بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین برآورد خسارت در بخش زیرساخت که حدود 2600 میلیارد تومان اعلام شده تصریح کرد: با توجه به آمار و ارقام اعلام شده هنوز این آمار در استان خوزستان نهایی نشده چون جاده‌ها زیر آب بوده و آب‌گرفتگی دارد و به نظر می‌رسد عدد نهایی خیلی بیشتر از رقم اعلام شده باشد.  

نماینده وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط جوی فعلی چه زمانی کار عملیاتی برای ساخت و بازسازی خسارت‌ها آغاز می‌شود، گفت: در جلسه امروز در ستاد بحران استان خوزستان در اداره کل راه و شهرسازی استان یکی از مباحث این بود که آمادگی لازم برای شروع کار بعداز پایین رفتن سطح آب وجود داشته باشد و منتظر این اتفاق هستیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی شد که تجهیزات به بخش راهداری به صورت مستقل داده شود و اگر نیازی بود هم از طریق آقای مهندس حسن‌نیا اعلام شود تا در صورت نیاز به ادارات راه و شهرسازی استان‌های دیگر هم اعلام کمک کنیم. در حال حاضر تا به امروز بالغ بر 1000 دستگاه ماشین‌آلات در بخش‌های مختلف خصوصی، راهداری، بنادر و دریانوردی ودیگر بخش‌های وزارتخانه در استان مشغول به فعالیت هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 328
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران