پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449678 تاریخ : 1397/12/04-18:18:06
,11,
مستند سازی و تدوین فرایندهای سازمانی موجود راه آهن

قائم مقام راه آهن مطرح کرد:

مستند سازی و تدوین فرایندهای سازمانی موجود راه آهن

فرایندهای سازمانی موجود راه آهن تا پایان شهریور سال 98 مستند و تدوین می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری قائم مقام راه آهن در نشست آشنایی با مفاهیم مدیریت فرایندهای سازمانی واحدهای حوزه مدیر عامل با اعلام این مطلب گفت: شرکت راه آهن در فصل جدیدی از برنامه های خود قرار دارد و این رویکرد جدید به سمت تبیین چشم انداز ها، استراتژی ها، اهداف و اصلاح ساختار حرکت می کند.

قائم مقام راه آهن با اشاره به اینکه رویکرد اکثر وزارت خانه ها، سازمان ها و ادارات دولتی بر اساس وظیفه گرایی و به شکل سنتی از گذشته به ارث رسیده است، یادآور شد: شناخت مدیریت فرایندی و تدوین و ترسیم فرایندهای موجود موجب می شود تا اقدامات اصلاحی را راحت تر انجام دهیم . 

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در این باره با مدیران ارشد راه آهن اظهار داشت: در این جلسات، میزان پیشرفت اقدامات انجام شده در خصوص پروژه مستند سازی و بهبود فرایندهای سازمانی ارائه شده است و بر این اساس امیدواریم تا شش ماهه ابتدای سال 98 بتوانیم فرایند های سازمانی موجود راه آهن را مستند کرده و سپس اقدامات اجرایی برای بهبود فرایند ها و اصلاح ساختارها را شروع کنیم.
 
تاکید بر همکاری جمعی و بین واحدی در ادارات

قائم مقام راه آهن با بیان اینکه گذاشتن زمان برای پیاده سازی این پروژه از سوی مدیران ارشد، معاونین و روسای گروه ها با ارزش است، گفت: برای ثبت فرایندهای موجود، ارائه اطلاعات به روز و مستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و انتظار می رود که همکاری و تعامل با کارشناسان شرکت مشاور به خوبی انجام شود .

عاشوری با بیان اینکه همزمان با آغاز پروژه مستند سازی فرایندها از سه سال پیش، طرح تحول سازمانی نیز با بهره گیری از مشاور خارجی شروع شده، این دو پروژه را مکمل همدیگر اعلام کرد .
 

مستند سازی زمینه ساز خلق سازمان هوشمند

از سوی دیگر نورالله بیرانوند معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن نیز در این جلسه گفت : خلق سازمان هوشمند بدون مستند سازی و پیش بینی فرایندهای درون سازمان غیر ممکن است.

وی با اشاره به انتظارات راه آهن از اجرای این پروژه افزود: لازمه موفقیت هر سازمانی برای موفقیت در فضای تجاری تطبیق با محیط بیرونی آن است .

بیرانوند با اشاره به اینکه بایستی سازمان ها با رصد تحولات محیط بیرونی خود، ساختار درونی خود را با آن منطبق کنند، اضافه کرد: در دهه های اخیر شاهد انقلاب اطلاعاتی وICT (فناوری های پیشرفته ارتباطی) ، فضای تجاری بین المللی و مسائل زیست محیطی هستیم که در این میان تحولاتICT موجب شده تا ساختار و فرایند سازمان ها با سرعت زیادی تحت تاثیر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز سازمان ها به سمت هوشمندسازی حرکت می کنند، گفت: اگر فرایندها و روش های انجام کار در درون یک سازمان شناخته نشود و محیط بیرونی و سایر ذی نفعان نتواند فرایندهای آن را در یک اتاق شیشه ای بیینند مطمئناً سازمان قادر نیست تا خود را با تحولات بیرونی انطباق دهد .

وی از جمله مهترین نقاط ضعف هر سازمان را پاسخگویی دیر هنگام و نبود اطلاعات به ذی نفعان دانست و یادآور شد: در بسیاری از موارد فرایند سرمایه گذاری در درون سازمان برای سرمایه گذار داخلی و خارجی مشخص نیست و یکی از دلایل این امر مستند نشدن شفافیت در سازمان هاست .

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن دو مشخصه مهم برای اصلاح رفتاری هر سازمان را شفاف سازی و پاسخگویی عنوان کرد و افزود: پروژه مستند سازی و بهبود فرایندهای سازمانی زیر ساخت خوبی برای دست یابی راه آهن به این دو مشخصه است .

بیرانوند با اظهار امیدواری از اینکه در پایان این پروژه مدیران سازمان از طریق فرایندها راه آهن را مدیریت کنند ، اضافه کرد: این پروژه یکی از زیر ساخت های راه آهن برای حرکت رو به جلو و اصلاحی این شرکت و ابزاری برای مدیران میانی و کارشناسان در این زمینه است .

گفتنی است در ادامه این جلسه مسعود سیف پور، مدیر کل دفتر هوشمند سازی و داده کاوی راه آهن در سخنانی توضیحاتی در مورد پروژه ارائه کرد و پس از آن منوچهر نجمی مشاور پروژه نیز در کارگاهی آموزشی به ارائه مفاهیم مدیریت و فرایندهای سازمانی پرداخت .

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 366
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران