پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 522701 تاریخ : 1399/09/02-16:50:37
,20,
مردم و اصناف در اجرای محدودیت های کرونا همکاری مناسبی داشتند

رحمانی فضلی:

مردم و اصناف در اجرای محدودیت های کرونا همکاری مناسبی داشتند

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا امروز ضمن بازدید از مرکز کنترل قرارگاه فرماندهی مبارزه با کرونا، در جریان آخرین وضعیت اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند بیماری کرونا در سراسر کشور قرار گرفت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا امروز ضمن بازدید از مرکز کنترل قرارگاه فرماندهی مبارزه با کرونا، در جریان آخرین وضعیت اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند بیماری کرونا در سراسر کشور قرار گرفت و گفت: لازم می دانم از فرمانداران کشور و همه دست اندرکاران حوزه مبارزه با کرونا که طی این مدت زحمات فراوان کشیده اند؛ تشکر و قدردانی کنم.
وزیر کشور در خصوص اهمیت این طرح گفت: اجرای این طرح، یک مظهر گسترده از هماهنگی، انسجام و یکنواختی در انجام یک کار بسیار مهم در سطح کشور است که همه مسئولین و مردم با هم این کار را پیگیری می کنند.
وزیر کشور گفت: در اهمیت این موضوع همین بس که با جان و سلامت مردم طرف هستیم و جان مردم برای ما عزیز است و حتما تلاش می کنیم که در این عرصه موفق عمل کنیم.
فرمانده قرارگاه ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه زحمات زیادی برای تدوین و آغاز اجرای این طرح کشیده شده است، گفت: این طرح در کنار شش محور دیگر برنامه جامع مبارزه با کرونا، از جمله افزایش تست ها تا یکصد هزار،جلب مشارکت های مردم، غربالگری فعال و اجرای دقیق قرنطینه در حال اجراست و پیش می رود.
وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به کار ویژه اصلی تشکیل سطوح متناظر ستاد ملی کرونا در شهرستان ها و استان ها هم اشاره کرد وگفت:کار اصلی ستادهای متناظر، رصد و پیگیری مشکلات و حل ابهامات و پاسخ به سوالات جدید است و این امر به صورت لحظه ای و مداوم با هماهنگی میان دستگاههای متولی برقرار است.
دکتر رحمانی فضلی با بیان اینکه با ارتباط نزدیک و مداوم میان قرارگاه، ستاد ملی و ستادهای متناظر در استان ها و شهرستان ها، تلاش داریم هر گونه نارسایی و ابهام را سریع رفع کنیم،گفت: طبق گزارش های واصله از آغاز اجرای طرح، اقدامات و کارها به صورت منسجم و هماهنگ در حال اجرا است و صاحبان مشاغل و مردم در اجرای این طرح همکاری خوبی داشتند و دولت را یاری دادند.
وزیر کشور در همین خصوص ابراز داشت: لازم می دانم از مردم عزیز کشورمان که با آگاهی از اهمیت طرح در اجرای این مساله ملی کمک می کنند و همچنین از صاحبان مشاغل تشکر و قدردانی کنم.
وی در ادامه افزود: فرمانداران سراسر کشور باید نهایت دقت و تلاش را داشته باشند و باید همه حرف واحد در اجرای این طرح بزنند. حرف واحد هم دستور العمل ارسالی از سوی ستاد است. اگر مردم حرف متفاوت بشنوند آن وقت مردم دچار تردید و ابهام می شوند.
وزیر کشور با اظهار اینکه باید نظارت ها قوی تر اعمال شود؛ گفت: وزارت صمت، تشکیلات اصناف و وزارت بهداشت موظف به کنترل و بازرسی در بخش اصناف و مشاغل هستند و باید بازرسی وسیعی انجام دهند.
وی در همین خصوص تصریح کرد: وقتی می گوییم اکثریت مردم از طرح استقبال می کنند؛ موارد قلیلی هم هستند که به هر علت و انگیزه ای مصوبات و پروتکل ها را رعایت نمی کنند. در اینجا باید منافع جمع و مردم را در نظر بگیریم و مصوبات ستاد هم در حکم قانون است و کسانی که تخطی از قانون کنند باید جریمه و مجازات شوند.
وزیر کشور در خصوص مشاغل هم گفت: وزارت صمت در کنار اتاق اصناف به موضوعات ورود کنند و حتی اگر لازم باشد برای پلمپ از ناجا هم کمک گرفته شود.
موضوع تردد های بین شهری در شهرهای قرمز و نارنجی از دیگر موضوعات مورد اشاره وزیرکشور بود و در این خصوص گفت: تصاویر جاده ها و راه های مواصلاتی کشور نشان گر کاهش ورود خودرو ها به شهر های قرمز است و دراین زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته است.
وزیر کشور در این خصوص از نیروی انتظامی خواست که با همه ظرفیت پای کار بیاید و دقیق و قوی به صحنه بیاید و در صورت نیاز بسیج هم در خدمت ناجا است و در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.
وزیر کشور همچنین به بخش مهم دیگری از طرح اشاره کرد و گفت: بحث محلات در اجرای طرح محدودیت ها باید جدی پیگیری شود.
وی در این خصوص گفت: فرمانداران باید دقت کنند که اساس کار، طرح محلات است؛ تست گیری، رهگیری بیماران و کمک های معیشتی باید به خوبی انجام شود.
رحمانی فضلی تاکید کرد: در بحث کمک های معیشتی و خدمات رسانی نیز اولویت به افرادی داده می شود که بیمار بوده و در شرایط بستری هستند.
وی اضافه کرد: در این زمینه خیرین و سمن ها باید پای کار بیایند و به افراد نیازمند کمک های ضروری اعطا شود.
وزیر کشور در خصوص ظرفیت صدا و سیمای در اجرای طرح مدیریت جامع هوشمند مبارزه با کرونا گفت: ظرفیت صدا و سیما در استان ها عالی است و صدا و سیما واقعاً همکاری و همراهی خوبی داشته است و بخصوص در سه الی 4 روز اخیر صدا و سیما خوب به میدان آمده است و همکاری خوبی داشته است.
وزیر کشور در ادامه تأکید کرد: بالأخص در این دو هفته صدا و سیما باید به ابعاد و آثار موفق طرح بپردازند تا به مردم عزیزمان در اجرای درست طرح انگیزه بیشتری داده شود.
رحمانی فضلی گفت: باید در نظر داشته باشیم که طرحی به این مهمی در سطح جعرافیایی ایران تا روستاهای کشور اجرایی می شود و مشخص است که در طول مسیر خلاهایی هم بوجود می آید، اما بیان رسانه ای مسئولانه از ابعاد طرح و روند درست اطلاع رسانی می تواند کمک زیادی به اجرای موفق طرح کند.
وی همچنین گفت: ورود خودروها به شهرها باید دقیق کنترل شود و ستادی که در فرمانداری ها تشکیل شده باید مرتب گزارش اش را به قرارگاه ارائه دهد.
وزیر کشور از فرمانداران سراسرکشور خواست که در میدان حضور داشته باشند تا مردم احساس کنند فرمانداران در کنارشان هستند.
رحمانی فضلی در خصوص موضوع جریمه ها و مجازات ها هم گفت: بنای ما بر جریمه و مجازات نیست اما اگر بتوانیم با مجازات کم اما به موقع و سریع عمل کنیم؛ حتما موثر و بازدارنده خواهد بود.

بنای ما بر جریمه و مجازات نیست اما اگر بتوانیم با مجازات کم اما به موقع و سریع عمل کنیم؛ حتما موثر و بازدارنده خواهد بود.


وزیر کشور در خصوص ممنوعیت خروج خودروها از ساعت 9 شب به بعد هم گفت: در بحث جریمه خودروها، مطلقاً مواجهه ای با مردم وجود ندارد، بلکه خودرو هایی که بعد از ساعت 9 شب به خیابان می روند و دوربین ها یا عوامل راهنمایی و رانندگی، پلاک خوانی کنند و باید بلافاصله برای آن فرد جریمه ارسال شود و همچنین اگر فروشگاهی رعایت نکرد، از طریق پیامک به آن فرد اطلاع داده شود تا متوجه جدیت نظارت شود.
وزیر کشور در خصوص پیش بینی کمک های اقتصادی متناسب برای کسبه مشمول محدودیت هم گفت: در جلسه ستاد، بحث مالیات و تعویق انداختن مالیات ها و کمک های دیگر در قالب تسهیلات و وام و سررسید قسط ها بررسی شد و کمک های خوبی در ستاد برای کسبه تصویب شد که امیدواریم با اعمال آنها بتوانیم بخشی از خسارات و مشکلات آنها را برطرف کنیم.
رحمانی فضلی گفت: فرمانداری ها هر نوع ابهام، سوال و شبهه را بلافاصله به استان و از آن طریق به قرارگاه ارسال کنند و در قرارگاه و کمیته امنیتی و انتظامی به این موارد پاسخ دهند. از کمیته اطلاع رسانی هم خواسته ایم که از طریق رسانه ها، همه مشکلات و ابهامات را جمع کنند و به آنها پاسخ دهیم.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در خصوص شرایط فعالیت فروشگاه های زنجیره ای در شهرهای قرمز هم گفت: در بحث فروشگاه های زنجیره ای، از همان ابتدای طرح قرار نبود همه بخش های فروشگاه ها فعالیت کند، بلکه آن قسمت هایی که مربوط به کالا های ضروری است باید باز و فعال باشد و بقیه موارد تعطیل هستند، به ویژه که در فروشگاه های بزرگ همه نوع کالایی وجود دارد و امکان تجمع و ازدحام افراد بالاست.
وی همچنین در خصوص عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در توزیع اقلام غذایی که تصاویر آن در فضای مجازی هم پخش شده گفت: دستگاه های ذیربط باید توجه کنند که موارد غیر ضروری در دوره اجرای طرح انجام نشود و موارد لازم با تدبیر انجام گیرد و این طور نباشد که در اینگونه توزیع ها، فاصله گذاری اجتماعی خدشه دار شود.
وزیر کشور در خصوص طرح محله محوری هم گفت: در اجرای رویکرد محله محوری، تجهیزات و امکانات باید با هماهنگی استانداری ها و فرمانداری ها ساماندهی شود و مصوب شده که ظرفیت همه دستگاههای اجرایی باید به کار گرفته شود. در خصوص مسائل مالی و موضوع دستمزد هم با توافقی که با سازمان برنامه و وزارت بهداشت بعمل آمده، یک نظام نامه مالی تهیه شده که اضافه کار عواملی مثل کادر درمان و پرستاران پرداخت شود و حق و حقوق سایر نیروها هم متناسب با میزان فعالیت، جبران شود.
وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: در این شرایط، در معرض یک آزمون بزرگ هستیم و نتیجه توفیق در این آزمون نجات جان انسان هاست. با کمک و جدیت مردم ان شاا... زودتر به سمت یک فضای باثبات و مناسب کاهنده حرکت می کنیم و امیدواریم روزی برسد که این ویروس کامل از بین برود و همچون گذشته، شاهد فضای پر نشاط عمومی در جامعه و از جمله در سطح مشاغل و کسبه باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 359
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران