پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451561 تاریخ : 1397/12/25-13:37:11
,11,
مردم تخلفات گران فروشی بلیت هواپیما را گزارش کنند

مردم تخلفات گران فروشی بلیت هواپیما را گزارش کنند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: مسافران هرگونه گران فروشی را از طریق بازرسی‌های خطوط هواپیمایی یا سامانه حقوق مسافر سازمان به نشانی www.cao.ir مطرح کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا جعفرزاده گفت: هرگونه عرضه و فروش بلیت هواپیما خارج از نرخ نامه مصوب، ممنوع است و با شرکت‌ها و آژانس‌های متخلف به شدت برخورد می‌شود.

سازمان هواپیمایی کشوری از دو طریق کسب گزارش‌های مردمی و بازرسی‌های موردی از تخلفات مطلع می‌شود و در صورت برخورد با پدیده گران فروشی و عرضه خارج از سیستم بلیت، با سایت‌های اینترنتی و آژانس‌های متخلف برخورد می‌کند و مردم می‌توانند هرگونه گران فروشی را از طریق بازرسی‌های خطوط هواپیمایی و یا سامانه حقوق مسافر سازمان به نشانی www.cao.ir مطرح کنند.

جعفرزاده به مسافران نوروزی توصیه کرد اولا بلیت خود را از مراکز، سایت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی معتبر تهیه کنند و ثانیا پیش از خرید، قیمت حداقل و حداکثر بلیت هواپیمایی را در سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی یا انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی مشاهده کنند تا متضرر نشوند.
وی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه تاکنون بیش از 46 سایت فروش بلیت متخلف برای مسدود شدن به مراجع قانونی معرفی شده اند گفت: نرخ‌های موجود در سایت انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی بر اساس هزینه‌های تمام شده یک ساعت صندلی­ پرواز توسط خود ایرلاین‌ها تعیین شده و هرگونه فروش خارج از این چارچوب تخلف و غیرقانونی است.
جعفرزاده همچنین از همکاری نزدیک با سازمان‌های حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده و تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: گرچه ما تفسیر‌های متفاوتی از قیمت گذاری‌ها داریم، اما همه دستگاه‌ها در برخورد با گران فروشی همنظر هستند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از صدور مجوز 21 هزار پرواز عادی و فوق العاده در ایام نوروز یعنی از 25 اسفند تا 17 فروردین 98 خبر داد و گفت: هزار و 510 مجوز پرواز بصورت فوق العاده صادر شده است که 865 پرواز آن مربوط به پرواز‌های خارجی است.
وی با هشدار به مسافران نوروزی در خصوص خرید از سایت‌های متقلب و مشکوک گفت: به مسافرانی که بلیت خود را از چنین مراکزی تهیه می‌کنند توصیه می‌کنیم با استفاده از لینک اعتبار سنجی روی بلیت، از اعتبار و اختصاص صندلی به بلیت خود مطمئن شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 352
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران