پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 249232 تاریخ : 1395/08/27-10:47:01
,10034,
مردم برای ثبت شکایات به کجا مراجعه کنند؟ دادسرا یا کلانتری

مردم برای ثبت شکایات به کجا مراجعه کنند؟ دادسرا یا کلانتری

جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: به استناد قانون آیین دادرسی کیفری، نیروی انتظامی و دادسراها مکلف هستند در هر زمانی که مردم مراجعه کنند، شکایات آن ها را دریافت و ثبت کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سردار مهدی معصوم بیگی روز پنجشنبه در پاسخ به این پرسش که مردم در شرایط مختلف مواجهه با وقوع جرم جهت اعلام و ثبت شکایت خود باید به دادسرا یا کلانتری کدامیک ؟ مراجعه کنند، افزود: به استناد قانون آیین دادرسی کیفری، ناجا و دادسراها مکلف هستند در هر زمانی که مردم مراجعه کنند شکایت آنان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی قانونگذار در صورتی که شکایت شفاهی است باید صورت مجلس شود و به تایید و امضای شاکی برسد، علاوه بر این نیروی انتظامی تکلیف دارد تا رسید شکایت را به شاکی ارائه دهد که این موضوع به تمام کلانتری ها و پاسگاه ها ابلاغ شده است.
سردار معصوم بیگی در پاسخ به این پرسش که چرا این موضوع در کلانتری ها رعایت نمی شود، گفت: هنوز فرهنگ سازی نشده و مردم نیز مطالبه نمی کنند در حالی که باید شماره کلاسه پرونده ها به عنوان رسید در اختیار مردم قرار گیرد، ممکن است اجرای آن در تمام کلانتری ها به صورت کامل انجام نشود اما این عملیات آغاز و ابلاغ شده و نظارت لازم نیز انجام می شود.
جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در مورد رسیدگی به پرونده ها، گفت: چنانچه جرائم مشهود باشد نیروی انتظامی راسا ورود پیدا می کند و تحقیقات لازم ، حفظ آلات و ادوات جرم ، دستگیری متهمان و سایر اقدامات مورد نیاز را انجام می دهد اما در مورد جرائم غیر مشهود ابتدا شکایت مردم به دادسرا ارسال و پس از مجوز و دستور قضائی عملیات پی جویی و انتظامی انجام می شود.
معصوم بیگی با بیان اینکه مردم باید رسیدگی به نوع پرونده ها را از یکدیگر تفکیک کنند، گفت: در صورتی که برای ثبت شکایت به کلانتری ها مراجعه کنند، همکاران ما مکلف هستند تا شکایت مردم را ثبت کنند اما اگر شکایت از جرائم غیر مشهود باشد باید مجوز از مرجع قضائی کسب و سایر نیز اقدامات انجام شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 242
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران