پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 490639 تاریخ : 1398/06/20-10:06:54
,11,
مرجع قضایی در حال رسیدگی به وضعیت کشتی انگلیسی توقیف شده است

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی

مرجع قضایی در حال رسیدگی به وضعیت کشتی انگلیسی توقیف شده است

راستاد گفت: مرجع قضایی در حال رسیدگی به وضعیت کشتی انگلیسی STENA IMPERO توقیف شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشتی انگلیسی در لنگرگاه بندر عباس همچنان در توقیف جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مرجع قضایی در حال رسیدگی به وضعیت کشتی انگلیسی توقیف شده است و هر زمان که مرجع قضایی تصمیمی بگیرد اقدامات لازم برای این کشتی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: 7 نفر خدمه که از  اتباع مختلف هندی، روسی و لیتونی که در کشتی حضور داشتند به کشورهایشان بازگشتند.

راستاد افزود: در پی درخواست اتحادیه دریانوردی هند و مجامع بین المللی از جمله فدراسیون حمل و نقل جهانی(ITF) در خصوص دیدار با خدمه نفتکش انگلیسی توقیف شده STENA IMPERO در بندر عباس، دبیر انجمن صنفی دریانوردان ایران به نمایندگی از « ITF » و با حمایت و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و هماهنگی دیگر نهادهای نظارتی از جمله مراجع قضایی بازدیدی از شناور انگلیسی کرد.

او بیان کرد: خوشبختانه در بررسی‌هایی که براساس مفاد MLC و حقوق بین الملل دریایی صورت گرفت، خدمه شناور در شرایط مطلوبی قرار دارند و منتظر فرآیند‌های حقوقی و دادرسی پرونده است. همچنین پیرو هماهنگی‌های قبلی مقرر شد تا اقدامات لازم جهت بازگشت 7 نفر از خدمه کشتی به کشور خود صورت پذیرد.
راستاد با بیان اینکه طبق آخرین بازدیدی که از سوی انجمن صنفی دریانوردی انجام شد وضع تمامی کارکنان این کشتی خوب و مناسب ارزیابی شد و از لحاظ امکانات رفاهی و غذایی هیچ مشکلی برای آن‌ها وجود نداشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق گزارش بازدید نمایندگان انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران از نفتکش انگلیسی STENA IMPERO، برخورد دولت ایران با خدمه نفتکش انگلیسی بر اساس استانداردهای بین المللی و رفتارهای انسان دوستانه بوده است.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت کشتی آدریان دریا هم گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که اقداماتی علیه این کشتی صورت گرفته است و همواره این کشتی مورد تهدید قرار گرفته است؛ امیدواریم به نوعی این کشتی محموله‌ها و کارکنان آن دچار مشکل نشود.
او اظهار کرد: این کشتی (آدریان دریا) ایرانی است و امیدواریم با تهدیدهای کشور آمریکا دچار مشکل نشود و همچنان بتواند مسیر تجاری خود را به نحو مطلوب طی کند.

گفتنی است دولت جبل طارق در دوره توقیف نفتکش آدریان دریا 1 ( گریس1) برخورد نامناسب و غیر انسانی و بر خلاف استانداردهای MLC و قوانین دریایی با خدمه کشتی مذکور داشته است  و هم اکنون کاپیتان کشتی، مورد تحریم های دولت آمریکا قرار  گرفته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 265
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران