پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450325 تاریخ : 1397/12/11-14:30:31
,11,
مراقبت از اراضی ملی و دولتی رصد روزانه و پیگیری مداوم خواهد شد

26 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز

مراقبت از اراضی ملی و دولتی رصد روزانه و پیگیری مداوم خواهد شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این مطلب که برای اجرای طرح ملی احداث 400 هزار واحد مسکونی و همچنین تکمیل 500 هزار واحد مسکن مهر، سازمان ملی زمین و مسکن همکاری حداکثری خواهد داشت، گفت: از 26 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز، مراقبت از اراضی ملی و دولتی رصد روزانه و پیگیری مداوم خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جمع مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارتخانه در دوره جدید پرداخت و گفت: تغییر در ارزیابی عملکردها، تشکیل جلسات منظم ماهانه با استان‌ها، مشارکت در احداث 400 هزار واحد مسکونی، مشارکت در تکمیل 500 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده، وصول مطالبات ادامه مسکن مهر و وصول مطالبات جاری بخشی از برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین به گروه‌های هدف، اقشار ویژه و خانواده‌های دارای دو معلول را از دیگر برنامه‌های سازمان در سال آتی برشمرد و افزود: در احداث 400 هزار واحد مسکونی که 200 هزار واحد آن توسط شهرهای جدید، 100 هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری و 100 هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود، تفاهم‌های لازم بین سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت بازآفرینی شهری انجام شده است.

نبیان همچنین از انجام مکاتباتی در ارتباط با سرعت دادن به طرح احداث ساخت مسکن با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین استان‌های کشور خبر داد و گفت: تعامل به منظور احداث واحدهای مسکونی بر اساس برنامه پیش‌بینی شده خواهد بود و خارج از برنامه‌های اعلام شده، زمینی تخصیص داده نمی‌شود. بدین معنا، در مناطقی که شرکت بازآفرینی شهری و یا شهرهای جدید و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمین داشته باشد در اجرای این طرح خود هزینه می‌کنند اما در مناطقی که زمین وجود ندارد سازمان ملی مکلف به تامین زمین است.

نبیان همچنین از تشکیل جلساتی با دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات وزارتخانه و استان‌ها برای تخصیص زمین به برنامه احداث واحدهای مسکونی خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از دیگر دغدغه‌های وزارت‌خانه به تکمیل واحدهای مسکونی مهر اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی اتمام واحدهای مسکونی مهر است که در شهرهای بالای 25 هزار نفر در حوزه سازمان ملی زمین و مسکن است. در بازدیدها و جلساتی که در خصوص مسکن مهر و شورای مسکن در استان ها داریم، تلاش خواهیم کرد تا واحدهای نیمه تمام و خدمات روبنایی و زیربنایی در اسرع وقت به اتمام برسند.

وی در عین حال در تکمیل طرح واحدهای مسکن مهر و همچنین احداث 400 هزار واحد مسکونی حمایت و همراهی معاونان عمرانی استانداران را حائز اهمیت خواند.

نبیان تاکید کرد: بحث توسعه دولت الکترونیک، شفافیت اطلاعات، ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق دولت در اراضی شهری و پیشگیری از تصرفات از دیگر دغدغه‌هاست که هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بخش دیگری از دغدغه‌ها و تلاش سازمان ملی زمین و مسکن را در روزهای پایانی سال، سامان دادن به دخل و تصرفات احتمالی و زمین‌خواری در تعطیلات نوروز و قبل از آن عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم و احتمال دخل و تصرف در اراضی ملی و دولتی در این ایام تشدید می‌شود، به همین منظور یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به روال سابق حفاظت از اراضی ملی و دولتی را در ایام تعطیل در دستور کار خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: از استان‌ها می‌خواهیم که در این ایام نهایت همکاری را با یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن داشته باشند و گزارش‌های دریافتی را در اسرع وقت، در اختیار یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن قرار دهند.

نبیان تصریح کرد: از 26 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز، مراقبت از اراضی ملی و دولت به صورت روزانه رصد و این کار پیگیری مداوم خواهد شد.

وی یادآور شد: استفاده از شورای حفظ حقوق بیت‌المال می‌تواند به این روند کمک قابل‌توجهی کند. همچنین، هماهنگی با مجموعه یگان انتظامی نیز در دستور کار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری در دست بررسی است، گفت: تلاش می‌کنیم تا تیم حقوقی خود را قوی‌تر از گذشته کنیم و از این مهم به نحو شایسته‌ای استفاده ببریم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 284
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران