پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279717 تاریخ : 1396/02/26-15:40:33
,16,17,
مراسم تحویل 4 فروند هواپیمای ای تی آر به هما امروزدر فرانسه برگزار شد

با حضور مدیر عامل هما در تولوز فرانسه

مراسم تحویل 4 فروند هواپیمای ای تی آر به هما امروزدر فرانسه برگزار شد

مراسم تحویل 4 فروند هواپیمای ای تی آر امروز - سه شنبه - با حضور فرهاد پرورش مدیر عامل ایران ایر ،در شهر تولوز فرانسه برگزار شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، امروز 4 فروند هواپیمای ATR72-600 تحویل هما شد و فردا هر 4 فروند وارد کشورمان می شوند.

در پی توافق برجام و پس از فرو ریختن دیوار تحریم هوانوردی کشورمان، تفاهم نامه خرید 20 فروند به علاوه حق گزینش 20 فروند هواپیمای ATR72 سری 600 بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما و شرکت ایتالیایی - فرانسوی ATR به امضا رسید .
ایران ایر در قرارداد خود با ATR ، سفارش ساخت 20 فروند هواپیمای مدرن ATR72-600 را نهایی کرده است تا این هواپیما ها به صورت گسترده در مسیر های داخلی مورد استفاده قرار گیرند. 
لازم است به طور دقیق با خصوصیات این هواپیما و همچنین سهم این هواپیما از بازارهای جهانی آشنا شویم.
نخستین هواپیمای ATR72-600 در سال 2010 تحویل مشتری شد و منطبق با آخرین تکنولوژی و جدیدترین سیستم های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان است .
مدل سفارش شده توسط ا یران قادر است 70 نفر را تا مسافت 15288 کیلومترجا به جا کند و به خاطر استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه های عملیاتی آن به شدت پایین و مقرون به صرفه است.
این هواپیما قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند و به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته امکان فرود در سخت ترین شرایط جوی را فراهم می سازد.
این مدل و مدل های قبلی سالیان زیادی است که در کشورهای مختلف دنیا از آمریکا و قلب اروپا تا خاور دور مورد استفاده شرکت های مختلف و پرآوازه می باشد.
لزوم توجه به قابلیت پرواز در هر شرایط جوی با توجه به چهارفصل بودن کشورمان حقیقتی غیر قابل انکار است که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، با درنظر گرفتن تمام پارامترهای فنی ، اقتصادی و صنعتی بهترین انتخاب را داشته و هواپیمایی را انتخاب کرده برخلاف رقبایی همچون Dash8 و آنتونوف 140 سالیان سال پروازهای ایمن و کم خطری را برای هم میهنانمان در سایر شرکت های هواپیمایی فراهم کرده است.
کابین خلبان این هواپیما از نوع شیشه ای (Glass Cockpit) می باشد و از نظر فنی و امکانات نمایشگرها، سیستم های الکتریکی و ... شباهت هایی با هواپیمای پیشرفته ایرباس A350 دارد که با توجه به سفارش 16 فروندی از این مدل توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این مسئله یک مزیت می باشد و باعث راحتی خدمه پروازی می شود.
در نگاه اول و به دلیل تصور غلطی که در مورد هواپیماهای ملخی وجود دارد، ممکن است اینطور به نظر برسد که هواپیماهای ملخی قدیمی بوده و از ایمنی پایینی برخوردار می باشند در حالی که عکس این مسئله صادق است .موتورهای ملخی که در این هواپیما به کار گرفته شده اند توسط شرکت پرآوازه کانادایی پرت اند ویتنی(Pratt and Whitney) ساخته شدند و از نوعPW127M می باشد.
محصولات این شرکت بزرگ سالیان دراز است در این کره پهناور مشغول فعالیت بوده و به خوبی از پس هر امتحانی در هر شرایط جوی ای بر آمده اند. این موتور ها می تواند قدرتی معادل 2750 اسب بخار تولید کنند و در زمره بهترین، کارآمدترین، اقتصادی ترین و ایمن ترین موتورهای ملخی می باشد.
با توجه به خوشنام بودن و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر رقبا این #هواپیما بازارهای جهانی را در اختیار دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران