پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464507 تاریخ : 1398/02/23-18:15:37
,2,
مدیریت صحیح منابع و مصارف بانکی از الزامات بانکداری توسعه‌ای است

مدیریت صحیح منابع و مصارف بانکی از الزامات بانکداری توسعه‌ای است

حجت اله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون ضمن برشمردن اهداف و ویژگی‌های بانکداری توسعه‌ای، مدیریت صحیح چرخه منابع و مصارف بانکی را از الزامات اصلی این بانکداری دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون ظهر امروز در جلسه کمیته منابع و مصارف این بانک گفت: تدوین، راهبری و ارائه سیاست‌های حاکم بر تجهیز منابع سپرده‌ای و غیر سپرده‌ای و همچنین هدایت کلان و راهبردی جریان تسهیلات اعطایی در کمیته منابع و مصارف بانک انجام می‌شود و از این حیث می‌توان گفت کمیته منابع و مصارف آگاه و مسلط بر کلیه جریانات و چرخه کلان منابع بانک می‌باشد.

وی ادامه داد: ازجمله رسالت‌ها و وظایف این کمیته، مراقبت از جریانات مالی بانک می‌باشد و این کمیته با هدایت صحیح این چرخه، می‌تواند بسترساز عملیات پایدار و اثرگذار بانکداری توسعه‌ای باشد.

مهدیان همچنین خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذشده در سطوح سیاست‌گذاری و با عملکرد همکاران در سطح اجرایی، بانک توسعه تعاون شرایط حضور و مشارکت در طرح‌های توسعه‌ای، حمایتی و اشتغال آفرین دولت را اکتساب نموده است و برای حفظ این شرایط، تلاش‌های لازم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای بانکداری پویا و فعال ادامه خواهد داشت.

وی در این رابطه افزود: در صورت افزایش همکاری دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بانک توسعه تعاون، این بانک می‌تواند اهداف و شاخص‌های توسعه‌ای موردنظر را محقق نموده و منابع موردنیاز را باکیفیت بهتر تجهیز قیمت تمام‌شده کمتر و متقابلاً به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده، هدفمند و موثر بااعتبار سنجی دقیق و نیازسنجی کارشناسانه و واقعی در اختیار فعالان بخش تعاونی کشور و در جهت تقویت تعاون گران و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف اقتصادی قرار گیرد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به لزوم نظارت کافی بر عملکرد استان‌ها گفت: مجموعه مدیریتی بانک در ستاد همیشه نزدیک‌ترین ارتباط را با مدیریت‌های استانی برقرار نموده‌اند و با برگزاری جلسات مستمر با مدیران واحدهای صف، عملکرد آن‌ها با توجه به شاخص‌های هدف‌گذاری شده دائماً در حال رصد است و تلاش داریم مشکلات و موانع واحدهای صف را درراه رسیدن به شاخص‌های توسعه‌ای بانک برطرف نماییم.

همچنین عباس نجفی عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: ازجمله تکالیف واحدهای صف و ستاد در بانک، برقراری رابطه سازنده و دوجانبه با جامعه تعاون، فعالان تجاری و مشتریان خرد می‌باشد و برای توسعه عملیات بانکی، تعداد مشتریان بانک و به‌تبع آن ارائه خدمات مناسب باید به‌صورت مستمر در حال افزایش باشد.

وی ادامه داد: برای حفظ سطح مناسب فعالیت بانکی، باید سطح همکاری سازنده با مشتریان حقیقی و حقوقی کنونی افزایش یابد و همچنین مشتریان جدید نیز باهدف افزایش ضریب خدمات‌رسانی مدنظر قرار گیرد.

شایان‌ذکر است کمیته مصارف و منابع بانک توسعه تعاون باهدف رصد و مراقبت از جریان‌های مالی بانک به‌صورت مستمر با حضور اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ستادی مرتبط برگزار می‌گردد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 347
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران