پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279451 تاریخ : 1396/02/17-16:36:40
,23,
مدیریت بازاریابی- ریسک - تولید ، اشتغال

مدیریت بازاریابی- ریسک - تولید ، اشتغال

مطالعات مباحث مدیریتی نشان میدهد که مقوله تولید و اشتغال ارتباط مستقیم با دو دانش مدیریت بازاریابی و مدیریت ریسک دارند.

بانک و صنعت، در واقع هیچ دولت و هیچ کارآفرین صنعتی و سرمایه گذاران بنگاه اقتصادی را نمیتوان یافت که در زمان برنامه ریزی جهت ایجاد اشتغال و تولید محصولات جدید نیاز به مطالعات بازار و شناسایی نیازهای مشتریان وارزیابی دقیق معادله عرضه و تقاضا نداشته باشد.

بدون بهره گیری از علم بازاریابی که از مرحله ایده یابی و طراحی تولید محصولات -تاسیس و راه اندازی  بنگاههای تولید خدمات و کالاها و خوشه های صنعتی و قطب های اقتصادی در تصمیم گیری مسولان و سرمایه گذاران موثر ذی مدخل است ، امروزه دیگر  کارآفرینان بطور تصادفی اقدام به راه اندازی بنگاههای اقتصادی نمیکنند. زیرا اگر تصمیمات اتخاذ شده درراستای گسترش و یا احداث بنگاههای تولید خدمات و کالاها مبتنی بر واقعیت های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و مهارت و استعداد نیروی کار ملی و منطقه ای نباشد و ظرفیت و پتانسیل مصرف در بازارهای داخلی و خارجی بطور دقیق صورت نپذیرد بدون شک طرح های نو منجربه شکست خواهند بود. برای جلوگیری از شکست طرح های نوین اشتغال زایی و تولیدی ، در کنار مطالعات و بررسی اقتصادی طرح ها ، نیاز به شناسایی عوامل و شرایطی است که موجب به شکست کشیده شدن اینگونه طرح میشوند است. با شناسایی موانع و معایب موجود و پیش رو درواقع تصمیم گیرندگان و کارآفرینان ریسک های موجود در پروژه های اقتصادی را شناسایی و قبل از احداث و در پاره ای از مواقع قبل از وقوع بحران و شکست نسبت به جلوگیری از مخاطرات فیزیکی و غیر فیزیکی اقدامات لازم را صورت خواهند داد. این وظیفه در شرکت های تولیدی و خدماتی بر عهده مدیریت ریسک است.

در واقع در طرح های تولیدی و اشتغالزا حضور دو نوع مشاورین از ابتدا ضروری است.

                -  مشاورین بازاریابی 

                -  مشاورین ریسک

امروزه هیچ کارآفرینی که با این دو مقوله و دانش آشنا باشد را پیدا نمیکنید که بدون بهره گیری از این دو دانش وارد عرصه سرمایه گذاری و کارآفرینی گردد.

مطالعه علل شکست سنگین کارخانه اتومبیل سازی فورد در تولید اتومبیل های مدل ادسل نشان میدهد که با یک اشتباه در طراحی تولید که بدون توجه به مقررات صنعتی حاکم بر جامعه صورت پذیرفته ، میلیونها میلیون دلار خسارت به کارخانه فورد تحمیل شده است.

مدیریت ریسک یک دانش وسیع و فراگیر در تمام عرصه زندگی بشر است. بسط و آشنا نمودن همه ایرانیان با دانش مدیریت ریسک به روش مقتضی و جایگاه سازی این تفکر در اندیشه مدیران و کارآفرینان و حتی تک تک مردم ایران زمین یکی از بهترین اقداماتی است که دولت و کلیه سازمانهای رسمی و مردم نهاد میتوانند به منظور جلوگیری از اتلاف سرمایه گذاریهای اشتغالزا و طرح های کارآفرینی و ممانعت از به هدر رفتن زمان به انجام رسانند .

بدون شک امروزه در تولید و اشتغال پایدار ، بهره گیری از خدمات مدیریت بازاریابی و ریسک ، دو دانش غیر قابل اجتناب و غیر قابل انکار هستند که به منظور ممانعت از شکست طرح های کارآفرینی و اشتغال سرمایه گذاران ناچاربه بهره گیری از آنها هستند. 

 

کارشناس ریسک و بیمه ، حمید رضا حاجی اشرفی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 320
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران