پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250624 تاریخ : 1395/09/15-14:02:05
,10030,
مددجویان شاغل می شوند

مددجویان شاغل می شوند

مدیرکل حرفه‌آموزی و آموزش کاریابی کمیته امداد، گفت: 46 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در زمینه آموزش اشتغال تخصیص داده شده و تا پایان سال 26 هزار مددجو در بنگاه‌های اقتصادی جذب می‌شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,مهرعلی حق‌گویان در نشست خبری، گفت: 46 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار آموزش در زمینه اشتغال است که سالانه به 85 هزار نفر برای ایجاد اشتغال آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی افزود: امسال 157 هزار طرح برای آموزش به افراد آماده شده که به صورت گروهی و انفرادی در بحث کارآفرینی ارائه می‌شود و تا پایان سال به 20 هزار نفر داده خواهد شد.

حق‌گویان، گفت: تا پایان سال 26 هزار نفر جذب بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.

مدیرکل حرفه‌آموزی و آموزش کاریابی کمیته امداد گفت: بیشتر طرح‌های حمایتی، دامپروری و کشاورزی است و بیشتر آموزش‌ها هم در این زمینه است.

حق‌گویان ادامه داد: از 500 هزار طرح اشتغال 4 درصد مربوط به باغداری کشاروزی، 31 درصد دامپروری، 10 درصد صنفی و صنعتی، 16 درصد صنایع دستی، 37 درصد خدمات تولیدی، توزیعی و فنی و 2 درصد سایر مشاغل است.

همچنین علیرضا رمضانی مدیر کل طرح‌های خودکفایی و اقتصادی کمیته امداد نیز، گفت: رویکرد کمیته امداد گسترش کسب و کار خرد است و فرایندی را پیاده می‌کند که از مرحله مشاوره، استعدادشناسی، آموزش فنی و حرفه‌ای، تأمین مالی تا نظارت بر آن را بر عهده بگیرد تا متناسب با نیاز جامعه شغلی انتخاب شده و تا 5 سال پس از آن نیز نظارت بر آن ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و 300 هزار بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی انجام شده و صد هزار نفر مددجو به صورت خودکفا معرفی شده‌اند.

رمضانی در رابطه با کمک به بازاریابی و فروش محصولات مددجویان، گفت: در این زمینه در تولید فرش و گلیم تأمین مواد اولیه فرش و فروش آنها کمیته امداد به کمک آمده است.

مدیرکل طرح‌های خودکفایی و اقتصادی کمیته امداد، گفت: با برخی از وزارتخانه‌ها مانند جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه امضا کردیم تا در زمینه تأمین زمین مراتع یا جنگل‌ها در بحث اشتغال کشاورزی و دامپروری بسترهای لازم را برای اجرای طرح‌های پایدار فراهم کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای خریداری 1700 دستگاه تراکتور با تخفیف 10 درصد و همچنین خرید خودروهای حمل بار در قالب 2 هزار مورد تفاهم‌نامه به امضا رسیده است.

مدیرکل طرح‌های خودکفایی و اقتصادی کمیته امداد گفت: تأمین منابع مالی از چالش‌های این حوزه است که علاوه بر صندوق قرض‌الحسنه بانک‌ها نگاه خیرین می‌تواند کمک‌کننده باشد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران